Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen vespa px 2011


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik zou graag als vespa-leek jullie info/hulp willen inschakelen.

Ik bezit een vespa px uit 2011 en gebruik hem heel sporadisch nu en dan. Buiten een probleempje in 2016 (topic in forum) heeft die altijd lekker gebold.

De vespa start nog altijd heel goed op, trekt goed op en haalt vlotjes 95km/h op de teller, maar.... Sinds de 2 laatste ritten merk ik dat hij stilvalt aan de verkeerslichten als ik mijn gas loslaat, hij blijft dus niet verder rammelen en dient telkens terug gestart te worden.

Ik heb hier en daar al wat info opgevangen en heb mijn bougie vervangen, sproeiers gereinigd etc... Maar zonder resultaat. (Een vespadealer uit de regio waar ik polste naar mijn probleem toen ik mijn bougie ging kopen zei gewoon vlakaf zonder mijn vespa te bekijken, 'waarschijnlijk is het gewoon de hele carbu vervangen' ....bull shit natuurlijk,.....

Er is ook geen recente wijziging gebeurd aan de vespa, qua uitlaat,sproeiersettings, etc... Dus daar kan ik het zeker niet aan linken.

 

Weet iemand wat het kan zijn, of is er iemand regio Houthalen, die er eens naar kan kijken voor mij ?

Dus even samengevat, vespa start/ rijdt heel goed, maar na warmrijden valt hij stil bij stationair toerental/lossen van gashendel bij stilstand aan verkeerslichten.

 

Grtz

 

Link naar reactie

De relantivijs op de carbu iets verder indraaien kan anders ook helpen.  De kost van een nieuwe carbu is trouwens niet zo groot. 

Groetjes, nero. 

Zojuist, Gio zei:

Rolantie vijs verder indraaien misschien.

Oeps, iets te laat.  :)

 

  • Like 1
Link naar reactie

Relantievijs is ook verder ingedraaid geweest na het warmrijden, dit heeft ook weinig opgebracht.... 

Ivm de carbu vervangen, wou ik gewoon aantonen dat het heel drastisch rap gezegd werd door een vespa-dealer zonder het probleem echt gezien te hebben. Volgens mij is het probleem niet zo groot aangezien de vespa echt wel goed rijdt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...