Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor gl loopt onregelmatig


Rivr

Aanbevolen berichten

beste vespa liefhebbers,

 

sinds een jaar of 2 trotse eigenaar van een gl. Samen met een vriend hebben we het blok gereviseerd en vespa liep als een zonnetje na even te hebben gezocht naar

de juiste afstellingen: Voorjaar dus gereden tot aan de zomer: motor hapert, net of hij een slag overslaat. Carb schoongemaakt, bougie vervangen, contactpunten gecheched. Bobine is ook nieuw.

Enig idee? 

Dank u! Richard

Link naar reactie
2 uur geleden, nero zei:

De condensator stuk? 

Groetjes, nero. 

Nero, deze heb ik vernieuwd maar kan zeker de oude eens terugplaatsen lijkt me.

Is vliegwiel spie een optie denk je? Ik lees hier nl iets over. Ik heb eventueel een filmpje om geluid te horen.

 

dank u Richard

Link naar reactie

Vandaag beiden aangekocht: bougie en condensator. Ook maar het spiekke voor de zekerheid. Hoop op de bougie maar ben er bang voor...

ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de reacties, suggesties zijn welkom!

Moet ik trouwens ook de contactpunten vervangen als ik de condensator vernieuw?

 

Link naar reactie

Beste Niels, bougiekabel is nieuw idd. 

Ik heb 23 graden aangehouden vanwege grotere carb en andere uitlaat. Heeft ie goed meegelopen dus zou het vreemd vinden als deze alsnog niet goed zou zijn.

Tips zijn welkom! Ga snel even jullie tips opvolgen...

 

 

Link naar reactie

Mannen, ik wil me even bedanken voor jullie tips. De diva loopt weer!!

Bobine vervangen, geen oplossing, bougie en bougiekabel, geen oplossing, spie was nog heel, gelukkig maar boosdoener was de condensator terwijl deze net 3 maanden oud was!

Toch nog een vraag inzake graden ontsteking: advies bij GL is 28 graden. Ik heb nu 23 graden aangehouden vanwege grotere carb en andere uitlaat. Is dat verstandig in jullie ogen of trial and error verhaal?

Link naar reactie

Condensator gaat idd regelmatig stuk, zeker bij de nieuwe is het altijd opletten.

Mijn insziens verandert de voorontsteking pas als je een ander type cilinder installeert, bv van 150cc naar 177cc, of als je krukas-slag verandert van 57 naar 60mm.

Blijft dit allemaal gelijk, dan lijkt me dat je voorontsteking ook gelijk blijft.

Het enige wat de uitlaat beinvloed zijn de hoofdsproeier, en evt stationair sproeier.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...