Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijven vespa 50 special 1973 mk3 zonder gva - import


Aanbevolen berichten

hi Allen 

Mijn vriendin heeft al een jaar of 10 een vespa 50 special uit 1973 staan. Brommer ooit in een bevlieging gekocht in Oostenrijk toen ze jong(er) was, maar nooit op gereden . Voor haar verjaardag heeft vader brommer terug helemaal in orde laten zetten (rijdt super!) maar helaas geen documenten van brommer beschikbaar. Ik heb ondertussen attest van verlies gelijkvormigheidsattest laten opstellen, en wilde hiermee een nieuw gva aanvragen, om zo te kunnen inschrijven en verzekeren. 

Nu had ik rondgehoord, en voor opmaken en doorsturen nieuw gva zou vespa 80€ vragen, echter toen ik vermelde dat de brommer uit oostenrijk komt kreeg ik bericht dat dit plots 160€ zou kosten. Is dit de reële prijs hiervoor, of word ik in de zak gezet? Ook had ik al gehoord dat brommers van voor 1974 mogelijk geen gva nodig hebben om in te schrijven, klopt dit? 

Alvast bedankt voor jullie antwoord! 

Groeten Bart 

Link naar reactie

Het beste volg je dezelfde procedure dan voor het inschrijven van een motorfiets. 

Ga eerst naar de douane met de verkoopovereenkomst om het voertuig in te voeren (kost minder dan een euro, de laatste maal dat ik geweest ben). 

Ga met het bewijs van invoeren naar een verzekeringsmaatschappij om  een aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig te bekomen. 

Zoek voldoende informatie om te bewijzen dat je voertuig wel degelijk van voor 1974 is (attest Piaggio (90€ als ik me niet vergis) of en afgeprinte documenten waarin de chasisnr's en de bouwjaren worden weergegeven) samen met een paar foto's van het voertuig waarop duidelijk het chasisnr. staat.

Maak een afspraak met een DIV-kantoor in de buurt en ga met alle documenten naar daar in de hoop dat je iemand voor je krijgt die niet te moeilijk doet. 

Succes! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Toevallig heb ik enkele weken geleden ook even aangeklopt met dezelfde vraag bij een officiële dealer in Sint-NIklaas voor een Vespa 90 uit 1976. Mits het kunnen voorleggen van een attest van verlies van de Politie, zou een duplicaat van GVA vandaag idd effetief €160 kosten (was even schrikken, de vorige keer nog niet de helft).

Maar zoals Nero aangeeft volstaat een jaartalbevestiging voor een 50cc van 1973 wellicht? Logischerwijs zou dit documentje dan als bewijs van de leeftijd volstaan? Terug te vinden op: https://service.piaggiogroup.com/Vintage/richdetail.asp?L=GB&B=Piaggio

 

image.png.a2168720547bb1ece7db0f1fa784eb1e.png

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Hi Heren 

Het wonder is geschied! Na betalen van 160€ voor nieuw gva kreeg ik van piaggio een net formulier waarop te lezen stond dat voor die periode en dat model geen gva beschikbaar is, en dat Piaggio dit ook niet kon afleveren. Stonden wel een aantal stempels en handtekening op, en er werd me verteld dat met dit attest - i.p.v. gva - een nummerplaat & inschrijvingsbewijs kon worden aangevraagd. Zo gezegd, zo gedaan, verzekeraar gaf wel aan dat de kans groot was dat de DIV de Vespa zou willen schouwen. Na 4w documenten teruggekregen van DIV, max snelheid stond blijkbaar niet opgegeven. Na dit in te vullen & opnieuw insturen is hier, na 8w wachten - is hier vanmorgen een mooie nieuwe plaat en inschrijvingsbewijs afgeleverd. Probleem opgelost en een nieuwe/oude wesp op de baan! 

Bedankt voor de hulp iedereen! 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...