Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies nodig aankoop px 125: alarmbellen op dit zoekertje?


Barte

Aanbevolen berichten

hi Allen 

Ik ben op 2dehands tegen onderstaande aangelopen, en overweeg momenteel om een bod uit te brengen: 

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1568356564-vespa-px125e-topconditie-bj-1983.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Nu op zich ziet deze er erg goed uit, echter wou ik toch graag wat expert-advies over mogelijke alarmbellen. Zien jullie iets dat jullie onmiddelijk zou afschrikken? 
Heb de vraag uitstaan bij verkoper of het om een origineel PX 125 blok gaat, hoeveel km op de teller en wat exact het probleem met de kickstarter is. 
Zodra ik hierover antwoord heb voeg ik dit toe. 

 

Alvast bedankt voor jullie advies! 

Link naar reactie

ondertussen antwoord gekregen van verkoper: 

quote: Hallo Bart,

 Het is het originele Vespa 125cc blok wat eronder hangt. Gelezen km stand is 38000km. De scooter heeft en Nederlands kenteken. Waar schijnlijk ishet kickstart tandwiel wat in het blok zit aan vervanging toe. 2x starten het de scooter loopt. Zoals ik in de advertentie omschreef heeft mijn vrouw een px met een elektrisch starter."

Wat denken jullie? 

Link naar reactie

Het af en toe doorschieten van de kickstart heeft idd te maken met een versleten kickstarttandwiel. 

Op zich niet zo erg, maar het blok moet er wel voor open (kan eventueel wel onder de vespa blijven hangen).  Maar als je die moeite doet kan je misschien direct voor een revisie gaan (afhankelijk van hoe de vespa rijdt)? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Bedankt voor jullie antwoord! Bijkomende vraag; in de advertentie geeft de verkoper aan dat hij hem wegdoet omdat kickstart niet meer 100% werkt, en dat hij daarom voor nieuwer model met elektrische starter gaat. Nu in de advertentie geeft hij aan dat het om een px125E gaat, ik dacht dat de E net stond voor de versie met elektrische starter. Zie ik dit verkeerd? 

Groeten! 

Link naar reactie

Moest er iemand in geinteresseerd zijn, mij heeft de verkoper aangegeven dat hij bereid is de geraamde herstellingsprijs van de kickstarter (geraamd 350€) van de prijs af te trekken. Valt misschien dus een goede koop te doen.. (ik ben ondertussen al afgehaakt) 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...