Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip de laatste tijd heel erg traag


Bowyer

Aanbevolen berichten

Doe ik iets niet goed bij sip? Of ligt het probleem bij sip?

Ik zorg dat de spullen die ik bestel een groen balkje hebben en ik betaal met paypal. Toch duurt het nu voor de tweede keer al ruim een week voordat er iets in de status van de bestelling verandert.

Als ik er een mailtje aan waag, de vorige keer na negen dagen dan krijg ik geen antwoord maar verandert ineens de status naar verzonden. Dan is het er ook na drie of vier dagen.

Komt dit omdat ik met paypal betaal en hebben ze bij sip liever ideal of moet ik het daar niet zoeken en werkt er door de covid 19 nog maar 1 mens bij sip en is de rest in quarantaine?

Hoe of hoe heb ik er inmiddels flink de balen van zo schiet een projectje echt niet op.

Link naar reactie

Yep..Inderdaad vrij traag tegenwoordig... 2 weken voordat de bestelling geleverd was

Betaling ging maar steeds niet van de rekening?  ( betaling  via bank )

Link naar reactie

Heb ik recent ook gehad. Alles op 3 groene balkjes en na een ruime week nog steeds niet verzonden. Toen heb ik gemaild en kreeg ik als excuus dat het gewoon heel erg druk was. 2 dagen later werd het verstuurd.

Vorige week heb ik daarom voor 6 piek gekozen voor een express-zending waarbij ze het meteen zouden versturen, en dat is ook meteen gebeurd. (Met paypal betaald overigens)

aangepast door Veloce.
Link naar reactie
6 hours ago, Bowyer said:

Volgende keer maar eens scootercenter proberen. Hoewel ik die website vreselijk onhandig vind, ik begrijp blijkbaar niet onder welke noemer ik bepaalde onderdelen moet zoeken.

Eens je de pak er van weg hebt valt het best nog wel mee...  (inderdaad die website structuur zou véél beter kunnen)

En..scootercenter is goedkoper !

Link naar reactie

Probleem bij SIP ligt volgens mij aan de koerierdienst, ook al gehad dat de bestelling op zich liet wachten. Scootercenter idd iets goedkoper en snellere verzending tegenwoordig, maar hun website sucks...

Link naar reactie
Op 7/7/2020 om 18:52, De Nice zei:

Probleem bij SIP ligt volgens mij aan de koerierdienst, ook al gehad dat de bestelling op zich liet wachten. Scootercenter idd iets goedkoper en snellere verzending tegenwoordig, maar hun website sucks...

Neen ligt zeker niet bij de vervooerder. De order staat nog steeds in dezelfde status allen toen ik de bestelling gedaan heb stond alles nog op voorraad nu is er 1 artikel wat als niet voorradig staat. Nu kan dit natuurlijk stomme pech en toeval zijn maar het is wel bijzonder dat ik een uur nadat ik mijn beklag gedaan had via de mail het ineens niet meer voorradig was.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn email gekregen. En dat ligt zeker niet aan de vervoerder. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
11 uur geleden, Bowyer zei:

Neen ligt zeker niet bij de vervooerder. De order staat nog steeds in dezelfde status allen toen ik de bestelling gedaan heb stond alles nog op voorraad nu is er 1 artikel wat als niet voorradig staat. Nu kan dit natuurlijk stomme pech en toeval zijn maar het is wel bijzonder dat ik een uur nadat ik mijn beklag gedaan had via de mail het ineens niet meer voorradig was.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn email gekregen. En dat ligt zeker niet aan de vervoerder. 

In dat geval idd gn koerierdienst-fout, ik heb afgelopen maanden wel problemen gehad met sip, artikel was verzonden maar de koerierdienst was enorm traag, Covid natuurlijk...

Link naar reactie

Ik heb vandaag eindelijk een antwoord van sip gekregen; Ik had kunnen weten dat het lang zou duren omdat ik een artikel besteld heb wat niet op voorraad is.

Ik heb ze de bevestiging van mijn order terug gestuurd waar uit blijkt dat op het moment dat ik de order verzonden heb het artikel op voorraad was.

Pas twee dagen later werd het kadertje geel ipv groen. Nu verwachten ze de order 16 juli af te kunnen sturen.

Maar zoals hiervoor te lezen is dat mijn eigen schuld.

Laat ze lekker de tering krijgen, volgende scooter center 100%.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb dezelfde problemen. En tijdens het in transit zijn van de artikelen werd een digitale teller in de korting ineens niet meer voorradig. Eenmaal de order thuis, blijken 4 vd 6 sproeiers niet te kloppen  serieuze fouten ook. 108 ipv 114 en 47 ipv 80. En dan rechttrekken, 4 a 5x bellen en mailen. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik zweer bij 10pollici.com.

Even een vergelijk;

-Doorgaans de helft goedkoper. Wat de verzendkosten (€15) makkelijk compenseert als je toch een paar onderdelen nodig hebt

-elke bestelling stipt 4dagen nadien op de stoep met GLS. 

-Bij eventuele fout sturen ze op hun kosten de onderdelen na en mag je de foute houden.

-klantendienst antwoordt doorgaans binnen ee halve dag, maar meestal zelfs binnen het uur!

-persoonlijk vind ik de website overzichtelijker daar er enkel voor oldtimers stukken worden verkocht, niet voor gts, Nrg, typhoon zip en consoorten

-én elke keer een snoepeke bij uw factuur!

  • Like 3
Link naar reactie

Ik heb ze deze week nog maar eens een bericht gestuurd waarin ik mijn onvrede geuit heb.

We zijn inmiddels meen ik ruim 5 weken verder en het wachten is nog steeds op het gaskabeltje.

Ik heb ze nu gevraagd of hun klantenservice mogelijk had kunnen vragen of een ander kabeltje ook goed zou zijn omdat het kabeltje wat ik besteld had door een fout in hun voorraad beheer toch niet meer op voorraad is.

En wat denk je? Volledige stilte! Het kan ze gewoon geen reet schelen zolang jij maar braaf betaald en verder mag je je bek houden en blij zijn als je je spulletjes eindelijk krijgt.

Wat een stelletje ongelooflijke schoften zijn het.

  • Triest 1
Link naar reactie
7 uur geleden, Bowyer zei:

 

                                 We zijn inmiddels meen ik ruim 5 weken verder en het wachten is nog steeds op het gaskabeltje.

 

                                 Volledige stilte!                               

 

                                 Het kan ze gewoon geen reet schelen zolang jij maar braaf betaald en verder mag je je bek houden en blij zijn als je je spulletjes eindelijk krijgt.

                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                       

                                 Wat een stelletje ongelooflijke schoften zijn het.

        Een firma/bedrijf dat "SIP"  als merknaam gebruikt...wat letterlijk betekent : teleurgesteld, beteuterd, verdrietig, somber, misnoegd, moedeloos, betoeterd,...

        Met zo een "naamkeuze" kan je toch niet anders verwachten ...je zou voor minder "sip" beginnen kijken ;) :D

aangepast door Vespaciao
  • Haha 4
Link naar reactie

gisteren eindelijk bericht van Sip. Of ik even wat extra wilde betalen want de prijs van de bestelde producten of de verzendkosten waren verandert. Zodra mijn betaling binnen zou zijn werden de spulletjes verzonden.

WAAR halen ze het gore lef vandaag? Evengoed toch maar betaald en zowaar bericht dat het pakket verstuurd gaat worden.

Ik ben heel benieuwd wanneer ik bericht krijg van dhl dat het echt verzonden is.

aangepast door Bowyer
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 5/7/2020 om 23:20, Bowyer zei:

Doe ik iets niet goed bij sip? Of ligt het probleem bij sip?

Ik zorg dat de spullen die ik bestel een groen balkje hebben en ik betaal met paypal. Toch duurt het nu voor de tweede keer al ruim een week voordat er iets in de status van de bestelling verandert.

Als ik er een mailtje aan waag, de vorige keer na negen dagen dan krijg ik geen antwoord maar verandert ineens de status naar verzonden. Dan is het er ook na drie of vier dagen.

Komt dit omdat ik met paypal betaal en hebben ze bij sip liever ideal of moet ik het daar niet zoeken en werkt er door de covid 19 nog maar 1 mens bij sip en is de rest in quarantaine?

Hoe of hoe heb ik er inmiddels flink de balen van zo schiet een projectje echt niet op.

Op vragen per mail reageren ze ook niet Dus bestel dan maar ergens anders die wel vlot reageren

  • Like 1
Link naar reactie
Op 11/10/2020 om 16:39, motorhan zei:

Op vragen per mail reageren ze ook niet Dus bestel dan maar ergens anders die wel vlot reageren

Goed idee. Maar waar dan? De website van scooter center is vreselijk en ze hebben ook minder dan Sip.

Ebay vind ik echt te veel gedoe plus dat je vaak bij verschillende aanbieders moet kopen en dus even zo vaak de verzendkosten.

 

Link naar reactie

Ik bestel onderdelen bij de vespa garage in Biest houtakker of bij easy parts easyparts heeft een mooie site met open gewerkte tekeningen van veel modellen zodat je makkelijk kan zien welk onderdeel je nodig hebt aanklikken en je ziet de prijs en voorraad ja of nee. ook de helpdesk werkt prima.

Link naar reactie
Op 15/8/2020 om 23:56, Bowyer zei:

gisteren eindelijk bericht van Sip. Of ik even wat extra wilde betalen want de prijs van de bestelde producten of de verzendkosten waren verandert. Zodra mijn betaling binnen zou zijn werden de spulletjes verzonden.

WAAR halen ze het gore lef vandaag? Evengoed toch maar betaald en zowaar bericht dat het pakket verstuurd gaat worden.

Ik ben heel benieuwd wanneer ik bericht krijg van dhl dat het echt verzonden is.

Dat is stijlloos en vind ik maffia praktijken. Ik zou daar nooit meer iets kopen en ik vraag er ook niks meer want ze reageren toch niet. op vragen.
DHL gaat soms ook mis. Pas dat carterdeel voor de GTS met kijkglas besteld ktijg bericht via DHL onderdeel is onderweg komt vandaag tussen zo en zo laat kijk ik bij adres staat er een verkeerde postcode bij het adres prober contact met DHL vragen een traceercode heb ik niet komt uit duitsland toen op de mogelijkheid geklikt bezorgen bij een DHL depot dat lukte wel maar was alleen moigelijk in de buurt van de verkeerde postcode toch maar aangeklikt en kreeg later bericht u kunt het daar halen. dat is uiteindelijk wel gelukt maar ik let nu nog meer op hun mail wat er staat. ook een keer de zending komt niet we hebben dee retour gestuurd naar de afzender wegens beschadiging verpakking. (dat kan) dus meteen een nieuwe besteld want ik wilde niet lang wachten komen er de volgende dag 2 dezelfde pakketten was niks beschadigd dus onzin 1 pakket terug gestuurd dus bij DHL ben ik heel alert.

Link naar reactie
Op 14/10/2020 om 23:10, Bowyer zei:

De website van scooter center is vreselijk en ze hebben ook minder dan Sip.

he? hoezo? ik vind dat een super website, geen idee hoe je die vreselijk kan vinden. En wat ze minder hebben dan SIP? Hebben we het over dezelfde scooter center?
https://www.scooter-center.com/en/

Vanuit Belgie zitten ze op een paar uur rijden, en dan even Keulen bezoeken

  • Like 2
Link naar reactie
6 uur geleden, dave zei:

he? hoezo? ik vind dat een super website, geen idee hoe je die vreselijk kan vinden. En wat ze minder hebben dan SIP? Hebben we het over dezelfde scooter center?
https://www.scooter-center.com/en/

Vanuit Belgie zitten ze op een paar uur rijden, en dan even Keulen bezoeken

@Dave, mogelijk heb je gelijk hoor. Ik vind het niet een handige website maar dat zegt niets over wat jouw ervaring er mee is.

Ik ben de website van Sip gewend en daar kan ik redelijk goed mee uit de voeten. Bij scootercenter moet ik altijd echt zoeken onder welke rubriek iets te vinden is en mogelijk komt het daardoor dat ik denk dat ze minder hebben.

Hoe dan ook zijn we veroordeeld om van deze diensten gebruik te maken , waarbij je dus volkomen afhankelijk bent van het bedrijfsbeleid. En zo blijkt dat is bij sip momenteel dus echt beroerd.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...