Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Automatica pk50xl kickstarter pak niet goed op


noco

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Na het vervangen van de kickstarter tandwielen, heb ik het probleem dat ik de kickstarter enkele keren in moet trappen alvorens hij start.

Het lijkt of hij de eerste 3 tot 5 keer geen weerstand (compressie) heeft en dan zodra er weerstand komt start hij ook meteen. Heeft iemand tips waar ik moet zoeken of wat ik kan doen zodat 1 tot 2 keer kicken voldoende is. 

Groet

Link naar reactie

Dat hoort zo Noco. 

Je kan een elestart kopen, dan hoef je alleen een knopje in te drukken. Of overbouwen, je hebt dan alleen het volgende nodig:

  1. een motorblok met elestart
  2. een accu
  3. een accuhouder
  4. een elestart kabelboom
  5. vaststellen dat je in je linker greep een switch hebt zitten om de knop te bedienen. (fail safe switch)
  6. een elestart knop
  7. startrelais met zekering 

Ben je een beetje handig, dan meubel je de draadjes van je kabelboom wel aan de knipperlichtknopjes en verlichting. Is dit niet het geval, dan zou je er rekening mee moeten houden dat je deze ook pas koopt. 

Als je het  zelf doet, wat spullen op mp koopt. dwz, delen van je eigen blok combineert met delen van een elestart donor, dan ben je denk ik voor 400 tot 450 euro klaar. 

Dan kun je je eigen spullen online zetten, dus heb je minstens de helft terug. ;)

aangepast door Daan
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Voor mijn Vespa Pk50xl automatica een bekend probleem. Het kost soms echt de nodige kicks om voldoende compressie op te bouwen. Ik twijfel of dit ligt aan de kickstart of aan de vermoedelijke lekke koppakking, wellicht is dit bij jou ook het geval?

Link naar reactie

@ Ed75 ik heb alles gecontroleerd en schoongemaakt. Het probleem is niet verholpen.  Ik heb ook een nieuwe randriem geplaatst 15x621. 

Wat mij opvalt is dat als ik heel rustig de kickstarter in trap hij sneller aan lijkt te slaan. @Jan94 ik denk dat er voldoende compressie is omdat ik met aanduwen hem bijna niet door de compressie heen gedrukt krijg.

Met kickstarter lijkt het er op dat hij doortrapt, dit is dus ook minder bij rustige kicks. Wat is normaal bij een Automatica 1,2 of meerdere keren kicken? Nog andere opties om te onderzoeken.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Hallo, ik heb een PK50 Automatica Elestart, maar ook ik heb een probleem met mijn kickstart wat ik wil verhelpen (voor het geval mijn accu niet werkt en omdat aanduwen erg lastig is). Mijn kickstarter deed het ooit wel, maar sinds een paar jaar voel ik tijdens het trappen helemaal geen weerstand meer. 
Ooit gehoord dat ik mijn kickstart-tandwiel(en) moet vervangen? Is dat mogelijk? En kun je die tandwielen nog ergens kopen en is het vervangen voor een beetje 'knutselaar' te doen?

Graag van jullie vernemend, Robert-Jan.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...