noco Geplaatst: 4 juli 2020 Delen Geplaatst: 4 juli 2020 Beste Forumleden, Na het vervangen van de kickstarter tandwielen, heb ik het probleem dat ik de kickstarter enkele keren in moet trappen alvorens hij start. Het lijkt of hij de eerste 3 tot 5 keer geen weerstand (compressie) heeft en dan zodra er weerstand komt start hij ook meteen. Heeft iemand tips waar ik moet zoeken of wat ik kan doen zodat 1 tot 2 keer kicken voldoende is. Groet Link naar reactie
Daan Geplaatst: 4 juli 2020 Delen Geplaatst: 4 juli 2020 (aangepast) Dat hoort zo Noco. Je kan een elestart kopen, dan hoef je alleen een knopje in te drukken. Of overbouwen, je hebt dan alleen het volgende nodig: een motorblok met elestart een accu een accuhouder een elestart kabelboom vaststellen dat je in je linker greep een switch hebt zitten om de knop te bedienen. (fail safe switch) een elestart knop startrelais met zekering Ben je een beetje handig, dan meubel je de draadjes van je kabelboom wel aan de knipperlichtknopjes en verlichting. Is dit niet het geval, dan zou je er rekening mee moeten houden dat je deze ook pas koopt. Als je het zelf doet, wat spullen op mp koopt. dwz, delen van je eigen blok combineert met delen van een elestart donor, dan ben je denk ik voor 400 tot 450 euro klaar. Dan kun je je eigen spullen online zetten, dus heb je minstens de helft terug. 4 juli 2020 aangepast door Daan Link naar reactie
noco Geplaatst: 24 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 Daan bedankt voor de tip, maar zo omslachtig wilde ik het niet oplossen Heeft het zin om de v-snaar te vervangen of kan ik het mechaniek wat de v-snaar aandrijft om te starten nog twerken / afstellen? Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 24 augustus 2020 Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 Op onderstaande afbeeldingen kan je zien - De veer (groen gemarkeerd) moet aanwezig zijn en werken - Het ijzer moet vlot door de blauwe schuifgeleider gaan. Eventueel lossen, of ontvetten. - Rode stopplaat aanwezig? Link naar reactie
Jan94 Geplaatst: 26 augustus 2020 Delen Geplaatst: 26 augustus 2020 Voor mijn Vespa Pk50xl automatica een bekend probleem. Het kost soms echt de nodige kicks om voldoende compressie op te bouwen. Ik twijfel of dit ligt aan de kickstart of aan de vermoedelijke lekke koppakking, wellicht is dit bij jou ook het geval? Link naar reactie
noco Geplaatst: 26 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2020 @ Ed75 ik heb alles gecontroleerd en schoongemaakt. Het probleem is niet verholpen. Ik heb ook een nieuwe randriem geplaatst 15x621. Wat mij opvalt is dat als ik heel rustig de kickstarter in trap hij sneller aan lijkt te slaan. @Jan94 ik denk dat er voldoende compressie is omdat ik met aanduwen hem bijna niet door de compressie heen gedrukt krijg. Met kickstarter lijkt het er op dat hij doortrapt, dit is dus ook minder bij rustige kicks. Wat is normaal bij een Automatica 1,2 of meerdere keren kicken? Nog andere opties om te onderzoeken. Link naar reactie
RJHK Geplaatst: 8 juni 2021 Delen Geplaatst: 8 juni 2021 Hallo, ik heb een PK50 Automatica Elestart, maar ook ik heb een probleem met mijn kickstart wat ik wil verhelpen (voor het geval mijn accu niet werkt en omdat aanduwen erg lastig is). Mijn kickstarter deed het ooit wel, maar sinds een paar jaar voel ik tijdens het trappen helemaal geen weerstand meer. Ooit gehoord dat ik mijn kickstart-tandwiel(en) moet vervangen? Is dat mogelijk? En kun je die tandwielen nog ergens kopen en is het vervangen voor een beetje 'knutselaar' te doen? Graag van jullie vernemend, Robert-Jan. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen