Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gasschuif/ralenti


Wilby

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een SI24/24 carburator op een PX200 en kan hem niet op ralenti laten draaien. Schroef helemaal ten einde en blijft niet draaien. Carburator al 2 maal gereinigd en ralenti sproeier al vervangen.

Heb wel vastgesteld dat de gasschuif fel afgesleten is, zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie

En in toeren blijft de motor wel mooi draaien? 

Dan kan het ook zijn dat de hoofdsproeier niet de correcte maat heeft.

Als je de luchtfilter verwijdert, hoeveel spleet is er tussen de gasschuif en de carburator met de relantievijs volledig ingedraaid? 

Groetjes, nero.  

Link naar reactie

Op toeren geen probleem. Hoofdsproeier heeft toch niks te maken met de talenti dacht ik?

De spleet is groot en als ik de regelvijs nog dieper indraai blijft hij wel draaien maar is de gasklep geblokkeerd. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Wilby zei:

Op toeren geen probleem. Hoofdsproeier heeft toch niks te maken met de talenti dacht ik?

Niet direct, maar bij een slechte sproeiersetting kan de motor ook uitvallen bij lage toeren, daarom mijn vraag of de motor mooi draait in toeren. 

Als ik het zo bekijk heb je ofwel een defecte carbu of valse lucht via de cilinder. Maar vanop afstand is het niet altijd makkelijk om een juiste diagnose te stellen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb eerst geprobeerd met een andere carbu 20/20 en was ok. Nieuwe gasschuif voor de 24 besteld en probleem opgelost. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...