Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gpx-Bestanden delen op vlaamse vespa routes


breeze

Aanbevolen berichten

Hallo

Enkele maanden geleden ben ik de Facebookgroep Vlaamse Vespa Routes gestart uit liefde voor het vesparijden en om leuke vesparoutes wat bij te houden, uit te wisselen en ervaringen te delen. Ondertussen kent de groep >900 leden, maar we kunnen nog heel wat leden en gps-routes gebruiken. Ik probeer alles wat overzichtelijk te houden en in te delen volgens provincie. (Later zou ik ook willen uitbreiden naar het buitenland)

Indien iemand hier bereid is gps-routes te delen (gpx-bestanden), dan kan dat op https://www.facebook.com/groups/200999611174045/ Naar mij sturen mag ook, dan kijk ik ze even na vooraleer ik ze erop gooi. Ik probeer ook zelf op regelmatige basis routes toe te voegen. Zou zeer welkom zijn!! 🙏

Woon in Koksijde en ben ook steeds op zoek naar nieuwe uitdagende ritjes in de streek 😛  (O ja en RouteYou ken ik al hoor :D)

Thx & drive safe

aangepast door breeze
  • Like 1
Link naar reactie

Gooi die routes gerust op het forum voor al degenen die niet op Facebook zitten of willen zitten he!

Alle informatie staat daar verborgen, op termijn vind je daar niks terug (zoek er maar eens iets van nog geen week geleden) en die website wordt niet geindexeerd door Google of andere zoekmachines.

Soit, veel succes!

  • Like 1
Link naar reactie

Hmm Vlaanderen... ik erger me daar voornamelijk aan de lange lintbebouwig tussen de vele dorpen in. Echt mooie Vespa routes liggen roch echt zuidelijker (Frankrijk/Spanje) en in de Ardennen als je dichter bij huis wilt.

Link naar reactie
Op 23/6/2020 om 23:10, dave zei:

Alle informatie staat daar verborgen, op termijn vind je daar niks terug (zoek er maar eens iets van nog geen week geleden) en die website wordt niet geindexeerd door Google of andere zoekmachines.

Tegenwoordig kan je op FB ook bestanden afzonderlijk toevoegen. Deze worden zelfs rechtstreeks uit een post bewaard bij 'Bestanden'. Als iedereen ook een aantal voorschriften volgt qua bestandsnaam, kan je makkelijk zoeken in de groep én terugvinden ;)

Ik wilde gewoon FB gebruiken omdat daar een heleboel mensen gebruik van maken (niet iedereen uiteraard) en het heel toegankelijk is. 

Thx!

Op 24/6/2020 om 12:08, pdvd zei:

Hmm Vlaanderen... ik erger me daar voornamelijk aan de lange lintbebouwig tussen de vele dorpen in. Echt mooie Vespa routes liggen roch echt zuidelijker (Frankrijk/Spanje) en in de Ardennen als je dichter bij huis wilt.

Uiteraard, een jaarlijks vespareisje staat ook bij mij op de planning ;)  Niet alle maten hebben echter een motorrijbewijs... :( 

Link naar reactie
24 minuten geleden, dave zei:

Toegankelijk in gebruik maar niet vrij toegankelijk - lees zichtbaar - voor iedereen he. In feite help je met die private groepen mensen te lokken naar een dubieuze website.

Is het mogelijk het forum aan te passen zodat .gpx bestanden als bijlage aan posts kunnen toegevoegd worden?

De huidige lijst van toegestane bestandstypes is niet zo uitgebreid: Toegestane bestandstypes: gif, jpeg, jpe, jpg, png, mp4, 3gp, mov, ogg, ogv, mpg, mpeg, flv, webm, wmv, avi, m4v

Link naar reactie

Het kan voor mij ook hier perfect, maar laat ons dan wel een paar spelregels afspreken. Ik modereer zelf enkele gps pagina's, en enkel een uniform gebruik brengt toe tot succes.

Bv, alles in .gpx posten en geen routes, maar alleen sporen. Daar kan tegenwoordig elke gps en smartphone met routesoftware mee om. Uniforme benaming is ook belangrijk, zodat men weet waar het over gaat, etc.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...