Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ervaringen met o.A. Vespa sprint notte (mat zwart) 50 cc ?


Aanbevolen berichten

Ik twijfel tussen deze en andere, zoals de Primavera S Beige Sahara, de standaard Primavera in zwart, of de Primavera S in Mat Blauw.

Geen enkele scooter is te bezichtigen gezien Limburgse dealers me vertellen dat gezien de Corona-perikelen de stock opgeraakt is en nieuwe Vespa leveringen op zich laten wachten, ze werken met bestellijsten. Nieuwe bestellingen, daarvan zouden de levertijden totaal onzeker zijn. Iemand zei zelfs december !

Heeft iemand ervaring met de Sprint Notte ? Is die in ‘t echt eerder monotoon van uiterlijk of net niet ? Is er iets opmerkelijks te melden technisch (ergens las ik: elders niet herhaald) dat de Sprint de enige scooter ter wereld is met een volledig stalen frame ?) aan de Sprint Notte vgl met het reguliere Sprint model ?

Klopt het dat deze dit jaar nog uit het assortiment verdwijnt ?

Los van persoonlijke preferentie, wat is de beste investering, maw welke van de huidige, nieuwe 50CC Vespa’s zal wellicht het beste zijn waarde blijven behouden ?

De Vespa Sprint Notte werd als “limited edition” voorgesteld. Maar zijn de meer speciale kleuren zoals de Beige Sahara (mat) van de Primavera S, niet ook gelimiteerd, in de zin van dat wellicht die kleur en/of dat model toch ook niet nog jaren aangehouden zal worden .. ? Dus hoeveel waarde moet je hechten aan “limited edition” ? Verkoopstruukje ? Of toch niet ?

Wie De Notte heeft: heb je er opties op laten installeren, zoals een topkoffer/windscherm/valbeugels... en biedt dit echt een meerwaarde, of doet het eerder afbreuk aan het sportievere, donkere, sportieve karakter van deze Vespa ?

Is het mooier in ‘t echt om de chromen onderdelen die er nog standaard op geleverd worden, te laten vervangen door mat-zwarte onderdelen, zoals ik in veel foto’s/video’s zie, en bij Nederlandse Vespa shops online ? Maw het zwart nog zwarter maken, donkerder ? Of niet ?

Ik lees dat de Sprint Notte van 2018 is, en de Primavera scooter-modellen nu, van 2020, dus: is de Notte als je die nu nog aankoopt, dan nog wel mee mbt de laatste technische vernieuwingen, werd deze ook “ge-facelift” in 2020 zoals de Primavera, of blijven hier een aantal zaken achter, bvb verlichting, motor, koplamp... ?

 

 

 

Link naar reactie

Hey,

 

Ik vrees dat je hier niet veel antwoorden gaat vinden op je vragen, dit forum is meer into de oude modellen.

Ik heb zelf een Notte, wel een GTS. Ik vind dat mat-zwart wel een toffe kleur. Ik heb op de mijne enkel uitlaat en spiegels vervangen.

Link naar reactie

Thanks, DD_ves !

 

I heb hem maar besteld, nog niet met extra accessoires omdat ik het eerst wat wil afwachten, hoe het standaard aanvoelt. Ook gezien ik nergens hem heb kunnen bezichtigen, laat staan er een ritje op maken. 

 

Blijkbaar worden (tijdelijk...?) de leveringstermijnen nu flink korter, omdat nr verluidt grotere scooter-zaken reeds (een deel van?)  hun bestellingen (hebben dienen te ?) annuleren of in slechte papieren beland zijn ... ? Daarvan kunnen nu de kleinere zaken, die meer gericht op onderhouden, repareren/restaureren oudere Vespa/Piaggio’s en vervangen onderdelen etc, die al eens een nieuwe Vespa erbij bestellen voor een klant ipv hoodinkomsten, nu profiteren.

En hun klanten natuurlijk. Ik kan me dat voorstellen, Dat er mensen afhaken, als die levertermijnen via grote scootershops te lang gaan wegen op de mensen, zeker bij het mooie weer en de langzame heropening ? Dan wordt een onmiddellijke tweedehandse voor sommigen aantrekkelijker misschien ...

aangepast door tintinesk
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...