Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help identificatie spatbord vm1 / faro basso


josse

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk weer de moed gevonden om verder te werken aan de restauratie van een VM1 uit 1953.

Gekocht als 'bouwpakket' en uiteraard loop je in de loop der jaren tegen enkele zaken aan, waaronder dit :

- Scooter was overspoten in het typische groen van de V-modellen. En de zijbil-motorzijde was in ijzer i.p.v. aluminium. Wat me tot de conclusie brengt dat er in het verleden wel eens een accident mee gebeurd was en wat onderdelen vervangen.

Het voorspatbord dat er op zat was niet meer te redden, dus kocht ik vele jaren geleden een soortgelijk aluminium voorspatbord op een beurs. Ik merkte wel dat de 3 gaten niet exact overeen kwamen (scheelde enkele mm's en ze waren al wat ovaal uitgesleten). Dus alles netjes laten oplassen en in orde maken.

Maar nu merk ik dat het spatbord achteraan 'hoekiger' is dan bij de kapotte spatbord dat erbij zat. En als ik kijk naar de ronding op mijn V33, dan zie ik dat ook die ronder is. Op foto's in Tecnica is het niet goed zichtbaar, maar ik heb het vermoeden nu dat het spatbord niet klopt. 

Heeft iemand toevallig zo een VM1T uit 1953 in originele toestand staan en wil die even gaan kijken ? Of iemand die het gewoon als parate kennis weet ? 

Indien fout, van welk type zou deze dan zijn ? Ik dacht dat alle modellen tot 1954 (VM2) zo een aluminium sportbord hadden en vanaf 1955 in ijzer. 

(laatste foto V33)

 

Ik kijk er naar uit om weer iets bij te leren 🙂 

IMG_8416.jpg

IMG_8417.jpg

IMG_8418.jpg

IMG_8419.jpg

Link naar reactie
17 minutes ago, Sjoerdo said:

Mijn profiel foto is van mijn vm1t uit 54 je ziet dat het deel van het spatbord aan de beenschild zijde wat vlak is, dus het is niet een volledig rond spatbord...

zou je bij gelegenheid eens een foto van bovenaf willen nemen ? 

 

Link naar reactie

jeetje 600 EUR voor een vm2t spatbord en lamp :blink: Ik ga mn vespa uit elkaar schroeven en in onderdelen verkopen!

Volgens mij kom je heel ver als je inderdaad gewoon dat spatbord wat uitklopt/duwt, voor de rest ziet het er nl. wel uit als het juiste model spatbord...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...