Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Bels

Ander stuur

Recommended Posts

Hoi, 

In bezit van vespa t5 ( zoals die rode hieronder/ internet foto) ( gegevens die ik heb van mijn vespa piaggio T5 px 125.

Iemand van jullie een idee of er een website bestaat waar je kunt zoeken op compatibiliteit van onderdelen? Zou graag ( voor mij🤔) lelijke lamp/ stuur/kapotte behuizing willen veranderen naar een ronde lamp / stuur ?

Remkabel, schakelen ,verlichting lijkt mij wel te lukken maar wat met kilometerteller/snelheidsmeter/bevestiging? 

Graag jullie feedback

Thnx

vehicle_ad_standard_image_a20bc1f5509c6533531bbe906dad610b.jpg

Share this post


Link to post

Zonder veel aanpassingen zal dit niet lukken vrees ik ,bevestiging met fourche op het stuur van deze T5 met vierkante koplamp en bevestiging van ronde koplamp zijn anders 

 

als je het toch wil uitvoeren zal je dus ook fourche moeten veranderen , maar dan zou ik ineens all the way gaan en ineens een set met disk brake nemen , setjes duiken al wel eens op 2 de hands rond de 350 euro 

grtz sidvespa

Share this post


Link to post

Thnx.  Ga ik eens in het oog houden. 

Share this post


Link to post

Hoewel ik moet zeggen een T5 daar hoort een vierkant licht op 😇

dit is de mijne volledig origineel 😉

Mocht je voor de conversie gaan en je hebt een werkende analoge km teller ,heb ik mogelijk interesse om deze over te nemen om zo uw budget weer wat op evenwicht te krijgen 🤗

In de UK had ja een T5 Classic een T5 motor is een gewoon PX chassis

IMG_6802.jpg

Share this post


Link to post

@Bels moest je het oude stuur niet meer nodig hebben, ben ik kandidaat overnemer 🙂

zoals sidvespa zegt: stuur en vork moeten volledig vervangen worden met die van een px/lml

Share this post


Link to post
4 uur geleden, Bels zei:

 Zou graag ( voor mij🤔) lelijke lamp/ stuur/kapotte behuizing willen veranderen naar een ronde lamp / stuur ?

Koopt u een poster met een T5 op en hangt die een paar weken boven uw bed, wedden dat ge van gedacht verandert? 

Het eind jaren '80 - model moet je samen met de (GS 200)  "leren"  appreciëren voor dat je het mooi vindt. 

Het omkatten naar een PX gaat u trouwens meer kosten dan een PX te kopen, dan blijft alleen het betere motorvermogen over.

En op een rondrit ga je veel minder opvallen met een "ordinaire" PX.  :) 

Groetjes, nero. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, dave said:

@Bels moest je het oude stuur niet meer nodig hebben, ben ik kandidaat overnemer 🙂

zoals sidvespa zegt: stuur en vork moeten volledig vervangen worden met die van een px/lml

en als je dat stuur maar niks vindt, dan neem ik aan dat je ook liefst ineens die lelijke vierkante achterkant wil veranderen in de rondingen van de PX ? Kortom, blijf er af of verkoop hem en koop wat je perse wil. Voor de prijs van een T5 ga je makkelijk een PX125 vinden. 

Share this post


Link to post

Onder de Squaretail zit een gewone PX-kont hoor. 10 minuten slijpschijven en ´t is gefixed. :D 
 

Zowel de T5-stuuropbouw als de bekabeling erin zijn nochtans mooie technische verbeteringen te opzichte van de PX-generatie (zoals bij Cosa). Schakelt een stuk soepeler met de rechte versnellingsgainen. In het stuur is ook meer ruimte voor minder strakke bochten in de koppelings- en voorremgainen. 

Share this post


Link to post

ok, stuurbevestiging is daarentegen een stap achteruit met die moer en die sleuf in de vork en het voorspatbord zit te hoog waardoor ze rapper roest aan het midden, maar zo heeft elke scooter wel iets

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...