Bels Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 Hoi, In bezit van vespa t5 ( zoals die rode hieronder/ internet foto) ( gegevens die ik heb van mijn vespa piaggio T5 px 125. Iemand van jullie een idee of er een website bestaat waar je kunt zoeken op compatibiliteit van onderdelen? Zou graag ( voor mij🤔) lelijke lamp/ stuur/kapotte behuizing willen veranderen naar een ronde lamp / stuur ? Remkabel, schakelen ,verlichting lijkt mij wel te lukken maar wat met kilometerteller/snelheidsmeter/bevestiging? Graag jullie feedback Thnx Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 Zonder veel aanpassingen zal dit niet lukken vrees ik ,bevestiging met fourche op het stuur van deze T5 met vierkante koplamp en bevestiging van ronde koplamp zijn anders  als je het toch wil uitvoeren zal je dus ook fourche moeten veranderen , maar dan zou ik ineens all the way gaan en ineens een set met disk brake nemen , setjes duiken al wel eens op 2 de hands rond de 350 euro grtz sidvespa Link naar reactie
Bels Geplaatst: 21 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2020 Thnx. Ga ik eens in het oog houden. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 Hoewel ik moet zeggen een T5 daar hoort een vierkant licht op 😇 dit is de mijne volledig origineel 😉 Mocht je voor de conversie gaan en je hebt een werkende analoge km teller ,heb ik mogelijk interesse om deze over te nemen om zo uw budget weer wat op evenwicht te krijgen 🤗 In de UK had ja een T5 Classic een T5 motor is een gewoon PX chassis Link naar reactie
dave Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 @Bels moest je het oude stuur niet meer nodig hebben, ben ik kandidaat overnemer 🙂 zoals sidvespa zegt: stuur en vork moeten volledig vervangen worden met die van een px/lml Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 4 uur geleden, Bels zei:  Zou graag ( voor mij🤔) lelijke lamp/ stuur/kapotte behuizing willen veranderen naar een ronde lamp / stuur ? Koopt u een poster met een T5 op en hangt die een paar weken boven uw bed, wedden dat ge van gedacht verandert? Het eind jaren '80 - model moet je samen met de (GS 200) "leren"  appreciëren voor dat je het mooi vindt. Het omkatten naar een PX gaat u trouwens meer kosten dan een PX te kopen, dan blijft alleen het betere motorvermogen over. En op een rondrit ga je veel minder opvallen met een "ordinaire" PX.  Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
josse Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 1 hour ago, dave said: @Bels moest je het oude stuur niet meer nodig hebben, ben ik kandidaat overnemer 🙂 zoals sidvespa zegt: stuur en vork moeten volledig vervangen worden met die van een px/lml en als je dat stuur maar niks vindt, dan neem ik aan dat je ook liefst ineens die lelijke vierkante achterkant wil veranderen in de rondingen van de PX ? Kortom, blijf er af of verkoop hem en koop wat je perse wil. Voor de prijs van een T5 ga je makkelijk een PX125 vinden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 Onder de Squaretail zit een gewone PX-kont hoor. 10 minuten slijpschijven en ´t is gefixed.   Zowel de T5-stuuropbouw als de bekabeling erin zijn nochtans mooie technische verbeteringen te opzichte van de PX-generatie (zoals bij Cosa). Schakelt een stuk soepeler met de rechte versnellingsgainen. In het stuur is ook meer ruimte voor minder strakke bochten in de koppelings- en voorremgainen. Link naar reactie
dave Geplaatst: 21 juni 2020 Delen Geplaatst: 21 juni 2020 ok, stuurbevestiging is daarentegen een stap achteruit met die moer en die sleuf in de vork en het voorspatbord zit te hoog waardoor ze rapper roest aan het midden, maar zo heeft elke scooter wel iets 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen