Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vreemd chassisnummer


Lars70

Aanbevolen berichten

Iemand heeft bij een vespa binnengebracht met een vreemd chassisnummer. 
8 cijfers gevolgd I.G.M.1135.OM

het motorbloknummer begint met VGLA1M

volgens scooterhelp is het blok een 150 GL maar over het chassisnummer heb ik nog niks kunnen vinden. 

Scooter is al meer dan 40 jaar in bezit en in België dus ik verwacht niet dat het een curry is
iemand hier die er wat van weet?

Link naar reactie


 

2 minuten geleden, sidvespa zei:

Igm nr is geen chassis nr maar een part nr van de fabriek

volgens mij gewoon op de verkeerde plaats naar chassis nr gezocht 

grtz sidvespa

Waar zou het nummer kunnen staan? Linksonderaan op het frame staat het igm nummer en rechtsachter zie ik niks staan. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Lars70 zei:

Waar zou het nummer kunnen staan? Linksonderaan op het frame staat het igm nummer en rechtsachter zie ik niks staan. 

60s.large.frame.serial.loc.jpg

 

Link naar reactie

Framenummer staat inderdaad op de aangegeven plaats maar er staan enkel 8 cijfers. Geen ️ Tekens of lettercode waaraan ik het model zou kunnen Traceren. De eigenares heeft er ook geen papieren van

Link naar reactie

 serienummers gaan van  *VGLA1T 1001* tot *VGLA1T 35627*

5max 5 cijfers dus

Als er echt 8 cijfers staan, klopt er iets niet.

Ik neem aan aan dat het geheel gewoon slecht leesbaar is door roest en verf

 

gr

 

 

Link naar reactie

IGM is een soort italiaans onderdelennummer, geen framenummer. Volgens VespaResources is het in dit geval een VBA1T

Successivamente, nel 1960, l'omologazione per la VBA1T è stata variata e la punzonatura, da quel momento in poi, dev'essere presente sulle vespe:
Vespa 150 (telaio VBA1T dal 30/07/1960) - IGM 1135.OM

https://old.vesparesources.com/threads/9564-IGM-VESPA?s=c4c7dc4a988b0af6799b83bd3662581d&p=634711&viewfull=1#post634711

  • Like 1
Link naar reactie

Dat kan kloppen. GLa’s zijn in essentie ook gewoon gerebadgede Export-VBA’s. Ook de motor is op de wielgrootte na identiek.

Link naar reactie

Ziet er idd nogal zelf ingeslagen uit, althans het eerste gedeelte iig.

Dat IGM nummer ziet er ook vreemd uit, er zitten verder helemaal geen papieren bij de scooter?

Ook niet verouderde?

Het lijkt me dat iemand het oude nummer weg heeft gehaald, en er zelf een nummer in heeft geslagen,

maar niet snugger om dan een willekeurig nummer te slaan, ipv een correct Vespa nummer.

Als de Vespa 100% een Belgische Vespa is, en al 40 jaar in bezit, dan zou het goed een gestolen scooter kunnen zijn. 

(40 jaar of eerder geleden gestolen)

Als ik goed kijk, zie ik heel vaag in het staal de oude nummering nog zitten, kwestie van licht opschuren (korrel 400 tot 1000)

en wat WD40 erover, dan heb je kans dat het oude nummer nog te lezen is.

 

Heb je wat meer fotos van de complete scooter? Dat kan al veel meer zeggen over de herkomst.

 

 

Link naar reactie

De eigenaares heeft 2 scooters in de jaren ‘70-80 gekregen van een buurman om op het erf te crossen bij haar ouders op de boerderij. 1 voor haar en 1 voor broer. De scootr van haar broer is reeds lang verkocht maar zij heeft de hare altijd bewaard en ze staat al zeker 10-15 jaar in haar huis. Het frame vertoont, behalve wat deukjes en 2 oude reparaties aan de montagepunten van de standaard, geen roest. Er heeft iemand ooit plamuur op het vloerbord gedaan maar niet gespoten. Onder de plamuur zit niets van roest, enkel blutsen

image.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...