Bella1 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 (aangepast) Hello allen, ben de remen gaan vervangen van mijn voorwiel van mijn vlb1t de hub kreeg ik er relatief snel af, dan ging 't allemaal vanzelf. nu zit ik een beetje vast wanneer ik de remtrommel er opnieuw wil opzetten. iemand tips? 6 juni 2020 aangepast door Bella1 Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Heb je de remkabel ontspannen ? Ofwel de regelvijs helemaal indraaien of nog beter uw kabel los maken van uw rem .als de rem ook maar een klein beetje open staat kan het zijn dat de klok niet op zijn plaats kan grtz sidvespa Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Merci voor de reactie. ik heb er nog even naar gekeken en ik denk dat ik hier wat meer duiding moet geven. ik heb de vork een tweetal jaar geleden vervangen door een bajaj. ik denk dat het probleem daar ligt. De nieuwe remblokjes liggen aan de onderkant in de weg. De oude remblokjes waren niet over de hele lengte 2 mm dik. Aan de onderkant waren die 1mm afgesleten. Ik vermoed dus dat ik hier met het probleem zit dat de as niet helemaal 100% in het middelpunt zit. maar hoe los ik deze nu op...? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Welke remblokken heb je gestoken? Merk en model? Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Deze op de eerste foto op de tweede foto zijn het de oude Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Als ik de wieldraagarm meet dan zie ik een verschil van een paar milimeter, zie foto’s... kan ik deze beter vervangen dan? Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Update: daar bij bajaj hadden ze die metalen clipkes van de remschoentjes er niet opgezet. Dan was er ook geen wrijving regen de remtrommel. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Mocht ik van u zijn zou ik een originele, en in goede staat verkerende swingarm op de Baja vork zetten. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 8 juni 2020 Delen Geplaatst: 8 juni 2020 Wat jij aan het meten bent met je latje heeft geen enkel nut, je gaat een afgewerkt vlak gaan meten tov een onbewerkt vlak van een gietstuk. De afmetingen die je toont zijn waardeloos. Dat Gietstuk is niet bedoeld om precies te zijn, enkel de afgewerkte vlakken zijn belangrijk. Aan de remblokken zal het niet liggen. Monteren, raakvlakken met krijt kleuren en dan de remtrommel monteren, aanspannen en enkele keren ronddraaien terwijl je de remblokken tegen de trommel duwt. Dan kan je zien waar het krijt weg is van de remblokken en kan je ofwel de remblokken wat bijwerken (hoek breken met een ruwe vijl) of spelen met de metalen dikteplaatjes tussen de remblokken en de bewegingsarm. 1 Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 8 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2020 Bij het afmonteren van mijn voorwiel, ontdekte ik dat er al geen dikteplaatjes op de remschoenen waren. waarschijnlijk draaide het wiel niet. De remschoenen zelf zijn ook al helemaal afgeveild. met nieuwe remblokken én dikteplaatjes krijg ik er de remtrommel er gewoon niet op Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 12 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2020 Op 8/6/2020 om 09:27, Speedracer zei: Wat jij aan het meten bent met je latje heeft geen enkel nut, je gaat een afgewerkt vlak gaan meten tov een onbewerkt vlak van een gietstuk. De afmetingen die je toont zijn waardeloos. Dat Gietstuk is niet bedoeld om precies te zijn, enkel de afgewerkte vlakken zijn belangrijk. Aan de remblokken zal het niet liggen. Monteren, raakvlakken met krijt kleuren en dan de remtrommel monteren, aanspannen en enkele keren ronddraaien terwijl je de remblokken tegen de trommel duwt. Dan kan je zien waar het krijt weg is van de remblokken en kan je ofwel de remblokken wat bijwerken (hoek breken met een ruwe vijl) of spelen met de metalen dikteplaatjes tussen de remblokken en de bewegingsarm. Ter info: ik heb een originele vork op de kop kunnen tikken. de remtrommel "sleept" niet, en uit pure nieuwsgierigheid heb ik die ook maar eens afgemeten. En daar staat de as helemaal mooi in het middelpunt. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen