Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vnx px125 t5 startprobleem


Bels

Aanbevolen berichten

Beste,

Dit wknd deze vespa gekregen. Vandaag beetje mee aan de slag gegaan als leek. Starten lukt niet. Geprobeerd een vonk te krijgen door kickstarter mr geen reactie. ( met nieuwe bougie). Wat is mijn volgende stap? Bobijn vervangen? Boegiekabel is uitgemeten en is ok.  

Link naar reactie

Zeker nice.

Wat Nero zegt.

1 Staat het contact aan?

2 is de bedrading op de cdi in orde en aangesloten?

3 is de massadraad van de bobijn goed aan het blok vast?

4 is de bougiekabel in orde en nergens poreus?

5 is de bougie in orde? Probeer eens een andere.

6 houd je de bougie wel goed aan massa als je kickt (Draadje om de draadgangen van de bougie en rechtstreeks aan de massa van de bobijn)

Als alle bovenstaande in orde is en gedaan en met een ja beantwoord dan zou de bougie moeten vonken. Ik ga er dan vanuit dat het een elektronische ontsteking is.

Werkt het dan nog niet dan zou er nog sluiting in de draadboom kunnen zitten en dat kun je uitsluiten door de draadboom bovenop het motorblok los te maken. Je laat dan alleen de aansluitingen vast die naar je cdi gaan.

werkt het dan nog niet dan is er iets stuk.

Ga in dat geval niet gelijk nieuwe spullen kopen maar zoek iemand die reserve delen heeft liggen en ruil een voor een om en zet bij geen resultaat je oude delen weer terug.

Op deze wijze sluit je alles een voor een uit en weet je welke je uiteindelijk nieuw moet kopen.

Het is een heel verhaal maar een ei bakken is moeilijker:P

 

Trouwens; FOTOOS!!

 

aangepast door Bowyer
Link naar reactie

Ppppffff niet te veel moeite in steken zo een T5 dat zijn rotbakken , geef gewoon uw adres door en ik zal nu in mijn auto stappen en u van uw miserie verlossen en geef u 50 euro voor dat stuk oud ijzer :D

 

koppel achteraan uw bobijn ( meestal zwart bakje waar bougie kabel uitkomt ) de twee groene draden eens los ( en gewoon los laten ) 

hierdoor schakel je heel de bekabeling over het contactslot uit en probeer dan nog eens of je vonk krijgt op een uitgedraaide bougie 

grtz sidvespa 

  • Haha 2
Link naar reactie
Op 2/6/2020 om 12:23, sidvespa zei:

Ppppffff niet te veel moeite in steken zo een T5 dat zijn rotbakken , geef gewoon uw adres door en ik zal nu in mijn auto stappen en u van uw miserie verlossen en geef u 50 euro voor dat stuk oud ijzer :D

IK bied 100 en ik kom van verder:P

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...