Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste restauratie Vespa VNB1t '61


Smette

Aanbevolen berichten

Ne goeiemorgen Vespaliefhebbers!

Ik ben sinds 'gisteren' de trotse eigenaar van dit hoopje miserie :-D 

image.png.769cc9caea6c63354534151117fb00b1.png

Een project waar ik mezelf graag 2 jaar de tijd geef om een tiptop inorde Vespa VNB1t te recreëren. 

Voor wie dat leuk zou vinden wil ik hier gerust wat updates geven en uiteraard veel (domme) vragen stellen. 

Zo begin ik met de eerste; Als leek in restauraties --> Welk materiaal moet ik zéker in huis hebben om aan een dergelijke restauratie te beginnen en wat is facultatief heel leuk of interessant om te hebben? Ik heb een 'gewone garage' en dus uiteraard geen brug en geen 51m² om alles open te laten liggen. 

Ik ga zoveel mogelijk zelf doen met die verstande dat ik de motor ga laten reviseren door een expert en het spuitwerk uiteraard ook ga uitgeven. 

Maar al de rest, het assembleren, spuitklaar maken, elektriciteit, etc. wil ik graag zelf proberen. 

Alle tips zijn welkom ;-). 

  • Like 2
Link naar reactie
  • Smette wijzigde de titel naar Eerste restauratie Vespa VNB1t '61
  • 3 weken later...

TIp 1 en misschien wel de belangrijkste: laat je goed voorlichten m.b.t. onderdelen, behandeling e.d.

Ik weet niet of je van plan bent deze vnb terug te brengen naar origineel of de boel gewoon wil opknappen. indien het eerste begint het denk ik bij het chass en de onderdelen

Wat heb je gekocht?, Is alles oirgineel.

 

In deze mooie stapel zie ik een aantal goede maar ook een aantal twijfel gevallen wat betreft de originaliteitsprijs :) 

heb zelf een VNB2 welke nu bij de spuiter staat (en dus bijna weer klaar is) 

Zelf kom ik graag bij Maskes in Rijen daar vind je de juiste kennis.

Succes en heel veel plezier met dit mooie project.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
On 5/29/2020 at 10:41 AM, Smette said:

Zo begin ik met de eerste; Als leek in restauraties --> Welk materiaal moet ik zéker in huis hebben om aan een dergelijke restauratie te beginnen en wat is facultatief heel leuk of interessant om te hebben? Ik heb een 'gewone garage' en dus uiteraard geen brug en geen 51m² om alles open te laten liggen. 

 

Aangezien je de motor en het spuitwerk gaat uitbesteden heb je een aantal speciale tools sowieso al niet nodig dat maakt het makkelijk. Zeker handig is de speciale tanksleutel om de benzinekraan los te draaien vanuit binnen in de tank. Verder gewoon het reguliere zoals een steek en dopsleutel set, selectie schroevendraaiers en tangen etc. etc. Popnagel pistool is handig voor de vloerrails maar kun je ook met boutjes en moeren doen of met traditionele klinknagels.

Bereid je vooral goed voor op het trekken van nieuwe kabels en draden dit kan nogal verraderlijk zijn. 

De vnb 1 t was nogal speciaal, lees je daar ook goed over in, zoals meegespoten achterlicht en lichtschakelaar en zo zijn nog wel wat afwijkingen bijzonderheden.

 

succes!

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...