Didier67 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Hoi, Ben totaal nieuw in de wereld van de vespa, momenteel ben ik trotse eigenaar van: VLA1T bouwjaar 1963 de 150 GL met trapezium koplamp. aangezien de vespa opnieuw gespoten zal worden vind ik nergens terug welk originele kleuren er waren voor dit model iemand wist mij de vertellen enkel in het ivoor kleur bij het demonteren zag ik op verschillende plaatsen " bordeaux rood" kleur tevoorschijn komen. de ene maal zie ik de velgen in het kleur van de vespa en ook soms in het velgen grijs kleur wil de vespa zoveel mogelijk naar zijn originaliteit krijgen misschien kan dat ook interessant info zijn Chassisnr: VLA1T *012675* Motornr: VLA1M *014586* Thx Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Dit staat er in Technica: Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Wordt ook we een GLX genoemd, en is volgens mij idd maar in 1 kleur gemaakt. Dat is die ivoor kleur zoals in het Tecnica Boek staat Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 28 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Dan denk ik dat er iets niet klopt met mijn aankoop heb foto's in bijlage na het demonteren en de ivoor lak af te doen kwam ik veel rood tegen 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Heb jij die horncover eraf gesneden? 1 Link naar reactie
Stevo VS Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Rood werd vroeger gebruikt als grondverf vind je ook terug aan de binnenkant van de billen Link naar reactie
Domi Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Ferm… maar volgens mij moet dat neuzeke der ni af zulle :-) 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 2 hours ago, Stevo VS said: Rood werd vroeger gebruikt als grondverf vind je ook terug aan de binnenkant van de billen Zo rood? Denk dat daar die nocciola zou moeten onderzitten. En da’s veel bruiner. Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 28 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2020 De vorige persoon die de vespa heeft gerepareerd was zeker niet volgens de regels van de kunst Het beenschild was op verschillende plaatsen krom laat sta van het plamuur werk die gedaan was de kniestootrand was vast geschroefd om op zijn plaats een beetje te kunnen houden het laswerk vond ik niet naar behoren vandaar nieuwe uitdaging en ga we over naar een degelijke restauratie om een mooie nieuwe toekomst te geven aan de bolide 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 En jij maakt je zorgen over die rode kleur? 2 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 (aangepast) Wat een prutswerk! Hopelijk niet teveel voor betaald? Anders terug naar vorige eigenaar en geld terug! Als je niet heel bedreven bent in laswerk en plaatwerk, dit aan een degelijk bedrijf overlaten, temeer omdat dat voor toekomstige verkoop belangrijk gaat zijn! 29 mei 2020 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 11 uur geleden, Didier67 zei: Het beenschild was op verschillende plaatsen krom laat sta van het plamuur werk die gedaan was de kniestootrand was vast geschroefd om op zijn plaats een beetje te kunnen houden Gelukkig was het geen “verborgen” plamuur project. Zorg idd dat hier een goede lasser aan gaat werken want ook de bodemplaat en beenschild behoren tot de constructie van de Vespa. Heb je voor het demonteren gekeken of het frame nog wel recht is en of de wielen en voorvork er recht onderzaten? Anders heb je zo een volgend probleem... 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Zo, jij bent de komende dagen ook van de straat. Succes, ben benieuwd naar de vorderingen. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Advies; wil je jezelf heel veel tijd en geld besparen? Scoor ergens een ander frame! Moet dit project perse gerestaureerd? (van erfenis oid?) Laat dit door een Vespa restaurateur doen, niet goedkoop, maar dan is de restauratie tenminste degelijk, en nog enigszins het geld waard. (alhoewel ik denk dat bv Maskes je meteen zou adviseren een ander frame te zoeken! ) Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 (aangepast) Als ik de volgorde in de foto's goed bekijk is de topicstarter zélf met de slijpschijf aan de slag gegaan? Kan dat kloppen? De laatste foto oogt bijzonder griezelig, maar toch lijkt het erop dat de tunnel en de interne ribben nog okay zijn. Haal de rest van het (overduidelijk al opgelapte) beenschild en treeplaat er es correct af (laspunten uitboren en de rest open bijtelen) en post dan nog es opnieuw een foto. Mits wat geluk en een paar maanden elbow grease valt er mogelijk nog wat van te maken met een volledige nieuw beenschild van stuur tot motorophanging. Er zijn lasklare combi's op de markt te vinden. 29 mei 2020 aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 En het logo klopt ook niet, is van een Motovespa 150S... Check ook eens goed de locatie van het framenummer, er bestaat een kans dat het nummer er later ingelast is. (of iemand heeft uit luiheid het verkeerde logo gebruikt, maar dan is het niet perse logisch dat je een spaans logo gebruikt, de S van 150S is er recent afgeslepen? ) Als ik me niet vergis werd bij Piaggio zelf nooit het type nummer op het beenschild gezet, was alleen bij Motovespa of andere derivaten. Dus er bestaat een kans dat je een Spaanse Vespa hebt! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Heeft niks met MotoVespa te maken. Kan je gewoon zo kopen. Gewoon Aziatische aftermarket stuff... 1 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 29 mei 2020 Delen Geplaatst: 29 mei 2020 Laat je niet ontmoedigen, lijkt erger dan het is. zolang de tunnel structureel ok is zit je goed Om goed te zijn kan je het frame best laten stralen, je kan een buisje tussen tunnel en zadelbevestiging punten zodat het niet vervormd. wel eerst beenschild proper langs de tunnel afslijpen, spotlasjes uitboren en met een scherpe beitel of luchtdrukbeitel af tikken. zo komt je frame netjes terug van de straler. Belangrijk is dat je eerst de stuurkolom uitlijnt voor je het nieuwe beenschild er op last. Dit kan je doen met bv een laserwaterpas en een liniaal. indien vervormd bijbuigen met een lange buis. Beenschild+ neusje is wat, max 200euro in totaal? succes om een goed frame te vinden voor die prijs. Al bij al is een nieuw beenschild naar mijn ervaring op een halve dag zeker geïnstalleerd. gebruik het juiste gereedschap en nauwkeurig en dan valt het goed mee. Lood, plamuren en schuren is veel meer werk. courage 3 Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2020 heb al de onderdelen besteld blij dat je het vertelt van de stuurkolom ga dat zeker bekijken restauratie werk heb ik in het verleden gedaan maar dan vooral aan Volvo PV 444 PV544 P1800es Amazon Duett ben niet bang van dit project en ik hou ervan een tweede leven te geven :-) In de linkse achterbil aan de binnenkant staat het nr: LA15609 ingeponst heeft dat met het kleur te maken ? thx voor het antw Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2020 Op 29/5/2020 om 11:11, Frederik9111 zei: Als ik de volgorde in de foto's goed bekijk is de topicstarter zélf met de slijpschijf aan de slag gegaan? Kan dat kloppen? De laatste foto oogt bijzonder griezelig, maar toch lijkt het erop dat de tunnel en de interne ribben nog okay zijn. Haal de rest van het (overduidelijk al opgelapte) beenschild en treeplaat er es correct af (laspunten uitboren en de rest open bijtelen) en post dan nog es opnieuw een foto. Mits wat geluk en een paar maanden elbow grease valt er mogelijk nog wat van te maken met een volledige nieuw beenschild van stuur tot motorophanging. Er zijn lasklare combi's op de markt te vinden. Hoi, Zal ik zeker foto's plaatsen De bestelling was ondertussen gedaan toch thx voor de link ;-) En van de slijpschijf heb je dat goed gezien :-) Grtz Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2020 22 uur geleden, Niels_1977 zei: En het logo klopt ook niet, is van een Motovespa 150S... Check ook eens goed de locatie van het framenummer, er bestaat een kans dat het nummer er later ingelast is. (of iemand heeft uit luiheid het verkeerde logo gebruikt, maar dan is het niet perse logisch dat je een spaans logo gebruikt, de S van 150S is er recent afgeslepen? ) Als ik me niet vergis werd bij Piaggio zelf nooit het type nummer op het beenschild gezet, was alleen bij Motovespa of andere derivaten. Dus er bestaat een kans dat je een Spaanse Vespa hebt! Hoi, de motornr en het chassisnr zouden samen behoren heb eens goed gekeken als chassinr nadien zou ingelast zijn is het zeer goed gedaan. zit hem in kleine ik denken dingen om te weten of hij echt zo origineel vandaar dat ik zoveel mogelijk info tracht de verzamelen. thx Link naar reactie
Didier67 Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2020 18 uur geleden, Frissenappel zei: Laat je niet ontmoedigen, lijkt erger dan het is. zolang de tunnel structureel ok is zit je goed Om goed te zijn kan je het frame best laten stralen, je kan een buisje tussen tunnel en zadelbevestiging punten zodat het niet vervormd. wel eerst beenschild proper langs de tunnel afslijpen, spotlasjes uitboren en met een scherpe beitel of luchtdrukbeitel af tikken. zo komt je frame netjes terug van de straler. Belangrijk is dat je eerst de stuurkolom uitlijnt voor je het nieuwe beenschild er op last. Dit kan je doen met bv een laserwaterpas en een liniaal. indien vervormd bijbuigen met een lange buis. Beenschild+ neusje is wat, max 200euro in totaal? succes om een goed frame te vinden voor die prijs. Al bij al is een nieuw beenschild naar mijn ervaring op een halve dag zeker geïnstalleerd. gebruik het juiste gereedschap en nauwkeurig en dan valt het goed mee. Lood, plamuren en schuren is veel meer werk. courage Op 29/5/2020 om 08:00, Niels_1977 zei: Wat een prutswerk! Hopelijk niet teveel voor betaald? Anders terug naar vorige eigenaar en geld terug! Als je niet heel bedreven bent in laswerk en plaatwerk, dit aan een degelijk bedrijf overlaten, temeer omdat dat voor toekomstige verkoop belangrijk gaat zijn! Hoi heb vroeger restauraties aan volvo gedaan plaatwerk enz is geen probleem ik blaas graag een nieuw leven in oltimers misschien ga ik op termijn teveel betaald hebben weet het niet de wereld van de vespa is voor mij heel nieuw en dat kan je al eens leergeld betalen zeg ik daar tegen wat ik wel weet is dat de restauratie volgens de regels van de kunst gaat zijn en dan kost het soms extra geld maar nadien zal ik er dubbel van genieten ;-) grtz 1 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 30 mei 2020 Delen Geplaatst: 30 mei 2020 2 uur geleden, Didier67 zei: heb al de onderdelen besteld blij dat je het vertelt van de stuurkolom ga dat zeker bekijken restauratie werk heb ik in het verleden gedaan maar dan vooral aan Volvo PV 444 PV544 P1800es Amazon Duett ben niet bang van dit project en ik hou ervan een tweede leven te geven :-) In de linkse achterbil aan de binnenkant staat het nr: LA15609 ingeponst heeft dat met het kleur te maken ? thx voor het antw dat zal eerder een deel van het chassisnummer zijn, dus kan je best proberen terug van het net te halen. ter referentie; https://www.scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html aha, volvo amazon met de stromberg carbu's. bloed, zweet en tranen. als je ervaring hebt met plaatwerk is de klus zeker in een paar uur geklaard. Reparatiedelen zijn over het algemeen van goede tot zeer goede kwaliteit. Mijn voorkeur gaat naar la vespa due plaatwerk. half zo duur als de Duitse/Nederlandse shops en van zeer goede kwaliteit. Niet tegenstaande moet de klus nog steeds worden uitgevoerd. dus opnieuw, courage. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen