Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Sjoerdo

Misa of acma?

Recommended Posts

Beste mede-Vespisten,

Dit weekend een onbekende Vespa opgehaald. De wesp heeft Donza plaatjes op het zadel en het motorblok zegt VGLA1M.

Is het een MISA GL 150?

 

Het framenummer helaas helemaal weggerrot...

IMG_3331 (1).jpg

IMG_3333.jpg

Share this post


Link to post

Als die een kleef logo heeft op het beenschild zal het een MISA zijn. 

Acma heeft naar mijn weten dit model niet gemaakt. 

Groetjes, nero.

Share this post


Link to post

plus Donza van Deinze ga je niet rap op een ACMA vinden

Share this post


Link to post

Bedoel je het vespa logo? Logo op t beenschild is nl. weg, maar ook geen gaatjes, dus kan kleef geweest zijn...

3 minutes ago, dave said:

plus Donza van Deinze ga je niet rap op een ACMA vinden

Vandaar mijn vraag, ik ken Donza alleen via dit forum (ben een Ollander he). De scoot is nieuw verkocht in Amersfoort. Maar gewoonlijk kom je niet veel MISA's tegen in Nederland. Hebben hier dus zeer waarschijnlijk te maken met een in België geproduceerde GL 150.

Share this post


Link to post

Is dus een MISA.  Dat er in Nederland weinig of geen MISA's rond rijden of rondgereden hebben is een misvatting.  Volgens mij werden deze vespa's ook volop naar oa Nederland uitgevoerd. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ik zie dat je een originele Nederlandse nummerplaat hebt?

Je zou navraag kunnen doen bij Vespa Club Nederland, of bij de RDW.

Vespa Club Nederland heeft een uitgebreid archief van Vespa vin nummers en kentekens, heel misschien heb je geluk.

De RDW heeft ook een oud archief, bij herkeuring, mits ze het kenteken kennen, kan je het oude vin nummer, en kenteken terug krijgen. (wel duidelijke fotos maken van de huidige conditie vh vin nummer, zodat je bewijs hebt dat het nu onleesbaar is)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By SOEPERTROEPER
      Er zouden onder licensie van Misa speciaal voor expo58 een aantal GL150 en GS150 in 1957 geproduceerd moeten zijn. Het woord doet de ronde dat het de bedoeling was om er van die 'specials' 58 stuks te maken maar er zouden er maar 38 in omloop geraakt zijn.
      Zijn er mensen die mij over deze wat meer weten te vertellen? GrtZ stef
    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
    • By Eugene
      Collega's
      Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco.
      Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking.
      Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren?
      Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.


    • By VL1T
      Hoi,
      Ik ben op zoek naar de specificaties/kenmerken van een Vespa type VL1T gemaakt in Italie, Belgie of Frankrijk. 
      Wat zijn de verschillen op basis van het land van productie of hoe kan je herkennen in welk land hij is gemaakt?
      Ook voor restauratie doeleinden is het fijn te weten waar de verschillen liggen.
      Alvast bedankt!
      David
    • By Niels_1977
      Ik heb 6 week terug een gave Vespa Misa GLB gekocht voor een erg net bedrag, erg blij mee dus, en al erg veel reparatie werk aan verricht.
      Oa kabelboom compleet vervangen, alle bedienings kabels vervangen, roest behandelt met owatrol, en schokbrekers vervangen.
      Ik wil de scooter zoveel mogelijk barnfind-look houden, en alleen het meest noodzakelijke vervangen.
       
      Als laatste probeer ik nu de motor te starten, en dus de electra goed werkend te krijgen.
      De accu is al geinstalleerd, en het remlicht en achterlicht plus kleinlicht voor werken goed. 
      Echter een goede vonk bij de bougie via vliegwiel/grondplaat ronddraaien met accuboor levert geen vonk op.
      Ik heb de condensator en bobine al vervangen, het vliegwiel heb ik tweedehands gekocht, en ik heb het vermoeden dat de magneten van dit vliegwiel te zwak zijn, aangezien bij draaien van vliegwiel mbv de accuboor, geen enkele spoel stroom oplevert.
      (toeter werkt niet en verlichting ook niet)
      Het lijkt dat ik soms wel getik hoor, alsof er ergens een stroom ontlading is, maar waar geen idee.
      Contactpunten zijn ook vervangen en gestelt op 0,37. (heb geen voelermaten die bij elkaar 0,38 zijn)
      Wie kan mij helpen met dit 6 volt systeem weer aan de praat krijgen?
      Voor nu denk ik dat de boosdoener de magneten in het vliegwiel zijn, aangezien ik nergens stroom krijg, dus als iemand nog een vliegwiel plus grondplaat set heeft voor en Misa GLB uit 1961, in goede conditie, graag!
      Ik wil proberen eerst het 6 volt systeem aan de praat te krijgen, zou tof zijn als de scooter zo origineel mogelijk blijft.
      (ombouw naar 12 volt systeem is laatste optie)
       

×
×
  • Create New...