Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoeveel is mijn vespa waard


Aanbevolen berichten

Hoeveel kilometers staan er op de kilometerteller ( als hij tenminste altijd al gewerkt heeft ) ? 

Heb je de Vespa nieuw gekocht in België of tweedehands aangekocht ? Het is ook zo dat je in Italië "niet beneden de 150 cc" op de autostrade mag rijden ? 

Ik denk dat er in België niet zoveel 150 cc's verkocht zijn...meestal een 125 cc...omdat je voor een 150 cc een motorrijbewijs moet hebben...

Link naar reactie

Vespa heeft Ongeveer 28000 km en heb hem tweedehands aangekocht en deze moet je nog geen motor rijbewijs voor hebben omdat hij maar 8 KW heeft .

Ik dacht dat je voor deze ook motor rijbewijs moest hebben maar volgens de politie en het inschrijvingsbewijs volstaat rijbewijs B .

Hij staat inschreven onder voertuigcategorie L3E  

 

aangepast door ET4 150CC
Link naar reactie
6 uur geleden, ET4 150CC zei:

Vespa heeft Ongeveer 28000 km en heb hem tweedehands aangekocht en deze moet je nog geen motor rijbewijs voor hebben omdat hij maar 8 KW heeft .

Ik dacht dat je voor deze ook motor rijbewijs moest hebben maar volgens de politie en het inschrijvingsbewijs volstaat rijbewijs B .

Hij staat inschreven onder voertuigcategorie L3E  

 

Elk voertuig op twee wielen zonder zijspan zit in de voertuigcategorie L3e. Zegt niks over het vermogen of cilinderinhoud (bron).  

Zonder de minste twijfel volstaat een B rijbewijs niet voor een 150cc (tenzij behaald voor 1/1/1989). Met een rijbewijs B gehaald voor 01/05/2011 mag je rijden met  motoren met minder dan 11 kW en (niet of) 125 cc en een verhouding gewicht/vermogen van maximum 0,1 kW/kg. 

 

 
aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...