Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaten pk 50 automatica


PeterL

Aanbevolen berichten

Zijn er meer dan twee keuzes voor de Automatica (Sito Plus of standaard) uitlaten, of nog meerdere? en anders, welke zou passend gemaakt kunnen worden? denk dat de uitlaat een beetje mijne begrensd.

Link naar reactie

Sito is de enige fabrikant die nog een replica uitlaat maakt voor de automatica/plurumatic en deze uitlaat is zeker ontgrenst, dus daar zit je probleem niet.

Jouw probleem zit hem (zoals door andere leden al eerder is gemeld) in de combinatie rollen/koppeling. De 75cc levert genoeg om 70km/u te halen, mits beide goed zijn afgesteld. Zet eens een streep (van binnen naar buiten) met een merkstift aan de binnenzijde van je vario poelie, ga een stuk rijden en kijk hoe hoog je snaar komt door het rest steepje te meten. Als het streepje lang is dan weet je dat je rollen niet in de maximale stand worden gedrukt. Is het streepje kort dan komt de snaar wel in de maximale stand maar veel te vroeg (te lichte rollen icm te zware veren). Als je pinasco mooi door de toeren heen loopt zou ik voorlopig van de uitlaat en carburateur afblijven en het zoeken in bovenstaande.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Inderdaad ials de rest ok is afgesteld zou ik het ook zoeken bij de rollen, heb je de originele rollen of lichtere?

En niet alleen de uitlaat is belangrijk, ook de juiste uitlaatbocht.

Zo heeft deze: https://www.sip-scootershop.com/en/products/exhaust+manifold+stub+sip+_21601100

een veel grotere diameter dan deze: https://www.sip-scootershop.com/en/products/exhaust+manifold+stub+sito+_21601600

Met een sito+ en grote uitlaatbocht haal ik 55km/u op mijn automaat met de standaard 50cc, 16.12 carb en met een eigen lichaamsgewicht van 3 cijfers ;)

  • Like 1
Link naar reactie

Deze uitlaat bocht heeft hij al besteldB)

Wel jammer dat de informatie van peter zo verspreid over het forum, hij had beter even één topic kunnen aanmaken. Was qua communicatie beter geweest. 

Op 18/5/2020 om 09:32, PeterL zei:

Ik heb na het installeren van de 75cc pinasco, betere uitlaachtbocht van SIP (34 EURO!) en ik heb nog steeds een topsnelheid van 50, wat ik ook had bij de 50cc met een standaard uitlaatbocht. 

 

Link naar reactie
4 uur geleden, Pilaf zei:

Nu je Automatica project al opgegeven?...:huh:

Ja ik vond het alleen gas geven en remmen saai, ik had hiervoor ene oude Honda, maar zeker bedankt voor al je hulp Pilaf, ik heb hem perfect kunnen afstellen en hij reed heel lekker met een 75cc pinasco, dus die automatica heb ik een nieuw leven ingeblazen voor iemand anders :)

  • Like 1
Link naar reactie

Graag gedaan, mooi dat hij goed rijdt en succes met de verkoop. Qua mogelijkheden en onderdelen zit je met de PK50 schakel goed, veel plezier ermee en we zijn uiteraard benieuwd naar de foto’s.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...