Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Thinner en schuurwol


Johanc

Aanbevolen berichten

Mijn schuurvondst is in de jaren 80 overgeblazen in Aqua blauw, ik dacht zal ik eens kijken of de olack eronder zit, blijkt hij daarvoor in blauw metallic gespoten geweest, en ja hoor daaronder is nog wat sprint zilver te vinden. 

Besloten om er voor deze zomer een Ratlook van te maken. 

Volgende winter wil ik hem restaureren. 

IMG_20200519_205859.jpg

IMG_20200519_205919.jpg

IMG_20200519_205907.jpg

IMG_20200417_134433.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
15 uur geleden, DD_ves zei:

Amai! :wub:

al ‘m structureel ok is zou ik toch nog eens nadenken over die restauratie..

De Vespa is nog nooit aan gesleuteld, keihard en nagenoeg deuk vrij, ze hebben om te spuiten alles afgeplakt. Erg goede en originele vespa dus (volgens Maskes) 

Link naar reactie

Mooie ori-lak scooter in goede conditie is zeldzaam.

Ik zou zeggen, alle niet originele verf verwijderen, en als je tevreden bent over hoe de scooter er daarna uitziet, evt de lak beschermen door een clear coat. Maskes kan blanke lak maken die niet super blinkend is, meer eierschaal mat.

Zou denk ik erg vet zijn.

En dan blijft de originele lak nog jaren goed!

Link naar reactie
9 uur geleden, Niels_1977 zei:

Mooie ori-lak scooter in goede conditie is zeldzaam.

Ik zou zeggen, alle niet originele verf verwijderen, en als je tevreden bent over hoe de scooter er daarna uitziet, evt de lak beschermen door een clear coat. Maskes kan blanke lak maken die niet super blinkend is, meer eierschaal mat.

Zou denk ik erg vet zijn.

En dan blijft de originele lak nog jaren goed!

De billen staan op de foto's al in eiglanslak, ik laat de Vespa in olack straks, vind net de kleine plamuurplekjes zonde op de voorzijde, iemand oplossing? 

Link naar reactie
50 minuten geleden, Johanc zei:

De billen staan op de foto's al in eiglanslak, ik laat de Vespa in olack straks, vind net de kleine plamuurplekjes zonde op de voorzijde, iemand oplossing? 

Alle plamuur wegschuren...met heel veel geduld...en eelt en blaren tot gevolg...Ik heb zo een 60 u bezig  geweest...compleet gedemonteerd en met de hand alle plamuur plekjes weggestuurd...van korrel 240 tot 2000. 

  • Like 1
Link naar reactie

Nog paar avondjes en hij is terug in zijn originele lak, gelijk kleinere maat handschoenen voortaan, mijn vingers zijn bijna ook weggesleten. 

IMG_20200528_202342.jpg

IMG_20200528_202357.jpg

IMG_20200523_160354.jpg

Helaas in bovenzijde beenschild 2 gaten geboord ooit, iemand idee welk accessoire dit geweest zou kunnen zijn? 

Link naar reactie
Op 28/5/2020 om 20:33, Johanc zei:

IMG_20200528_202342.jpgIMG_20200528_202357.jpgHelaas in bovenzijde beenschild 2 gaten geboord ooit, iemand idee welk accessoire dit geweest zou kunnen zijn? 

Ik vermoed dat daar een rekje heeft gezeten met 4 steunpunten. 

Of zoiets: https://www.ebay.com/itm/Aftermarket-Piaggio-125-150-180-200-Vespa-Super-Sprint-Rally-Wing-Badge-Emblem-/183543678122 , temeer dat je front logo ontbreekt? 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

mooi hoor, lekker zo laten. Jammer van de gaatjes maar niets aan doen of iets ludieks. Twee dikke vette punk stuts er in schroeven in vet chroom.:D

 

107533647_max.jpg

aangepast door Bowyer
  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...