Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eugh. Mis ik iets?


Cult

Aanbevolen berichten

Gho, de "waarde van €7500" is wellicht wat overdreven. Anderzijds... alleen op basis van de foto's en beschrijving zie ik een kleine €1700 aan onderdelen en dan vergeet ik wellicht nog de kosten van een verzwaarde koppeling, oliepompverwijdering, andere kleine onderdelen. Tel daar de huidige aankoopprijs van een verse PX disc met amper km's (€3500) en minstens een dagje aan werkuren (€500) bij en je gaat toch ongeveer in die richting van die vraagprijs in btw-sfeer eindigen vrees ik. 

Kit piston/cylindre/culasse PARMAKIT, €380
- allumage PARMAKIT, €400
- carburateur POLINI, €200
- filtre à air, €25
- échappement JB €394
- jantes alu, €70
- phare jaune, ?
- rétroviseur, €90
- moulure tablier noire, €20
- protège carter carbone, €60 + €20 + 50
- béquille latérale, €40
- kick en carbone. €25

Als ik alle kosten van mijn aaankoop/zandstralen/herspuiten/moteraankoop/tuningonderdelen) optel zit ik ook in die buurt. En dan hebben de werkuren me dan nog es niks gekost.  

 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Gewoon even googlen op “yellow headlight foil”. Kost een paar euro’s.

Link naar reactie

Da gaat schoon accorderen met uw British Lean Meen Green Racing Musjien.

  • Like 1
Link naar reactie
4 uur geleden, Frederik9111 zei:

Als ik alle kosten van mijn aankoop/zandstralen/herspuiten/moteraankoop/tuningonderdelen) optel zit ik ook in die buurt. En dan hebben de werkuren me dan nog es niks gekost.  

Als ik al mijn kosten zou doorrekenen zit ik aan het 3 dubbele. 

Als ik anderzijds met een gloednieuwe auto de garage uit rij is die plots 20% minder waard. 

En als mijn moeder vleugels had was het een helicopter. 

Swat, veel teveel geld voor een geblutste PX 125cc. 

Groetjes, nero. 

  • Like 4
Link naar reactie
43 minutes ago, nero said:

Als ik al mijn kosten zou doorrekenen zit ik aan het 3 dubbele. 

Als ik anderzijds met een gloednieuwe auto de garage uit rij is die plots 20% minder waard. 

En als mijn moeder vleugels had was het een helicopter. 

Swat, veel teveel geld voor een geblutste PX 125cc. 

Groetjes, nero. 

Mijn ma zei altijd: "had mijn tante wieltjes gehad, 't was een autobus!"

Nooit geweten of ze bedoelde dat haar gat even breed was als de bus of als ze bedoelde dat iedereen ermee gereden had... :unsure:

  • Haha 7
Link naar reactie
3 uur geleden, nero zei:

Als ik al mijn kosten zou doorrekenen zit ik aan het 3 dubbele. 

Als ik anderzijds met een gloednieuwe auto de garage uit rij is die plots 20% minder waard. 

En als mijn moeder vleugels had was het een helicopter. 

Swat, veel teveel geld voor een geblutste PX 125cc. 

Groetjes, nero. 

Ik volg je wel hoor; ik zou ‘t er ook niet aan geven. Maar ik ken er genoeg die alleen dat bedrag (of iets in die buurt) aan een motor hangen. Al je’t zelf niet kan/druft/wil/mag van de madam... en je wilt een snel scootertje, dan duikt uiteindelijk voor een soortgelijk aanbod wel een kandidaat op. Ene zot is genoeg.

  • Like 1
Link naar reactie
13 uur geleden, Frederik9111 zei:

Gewoon even googlen op “yellow headlight foil”. Kost een paar euro’s.

Mmm die lens ziet er toch niet de originele uit, maar die van Bosatta met vierkantjes ih patroon. De lampen zijn dan volgens mij de halogeen-versie dus de originele pxdisc armatuur... Vandaar m'n vraag. Ik betwijfel of je de lens van de px disc-versie er zo maar afkrijgt... 

Edit: goed ingezoomd, is gn halogeen mr dus degelijk een volledig Bosatta setje... Wel slecht gemonteerd, lens zit veel te ver nr achter onder de stuurkap. 

aangepast door De Nice
  • Like 1
Link naar reactie
7 uur geleden, Frederik9111 zei:

Ik volg je wel hoor; ik zou ‘t er ook niet aan geven. Maar ik ken er genoeg die alleen dat bedrag (of iets in die buurt) aan een motor hangen. Al je’t zelf niet kan/druft/wil/mag van de madam... en je wilt een snel scootertje, dan duikt uiteindelijk voor een soortgelijk aanbod wel een kandidaat op. Ene zot is genoeg.

...en zo blijven de scooterprijzen stijgen want binnen een paar jaar wilt " die iemand" zijn scoot wel verkopen met winst. 

Goed voor de commerce zekers.  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Straf! Inderdaad straf!

De Vespa, uitgevonden om de gewone man in het naoorlogse Italië weer op gang te trekken.

Ergens tussendoor een eenvoudig vervoermiddel voor Jan en alleman en de favoriete tweewieler voor "working class heroes subculturen". 

Hedendaags een te duur nicheproduct om de hipsters & hipsteressen op hun wenken te bedienen en van het bovenstaande niets begrijpen.

Het hele "Dolce Vita" gebeuren is een sterk gegeven, kijk maar naar de Fiat 500,  Italian food, mode enz... sommige gaan er ver in.

Piaggio zelf speelt het spelletje mooi mee en gelijk hebben ze, "money makes the world go round", het is nooit anders geweest.

Het is dus niet meer, maar ook niet minder wat een zot er voor vraagt en van een andere zot hoopt te cashen.

Geniet van de zon! Jan.

aangepast door jeansprint
  • Like 3
Link naar reactie

….en dat komt allemaal omdat Italianen veel te mooie en speciale dingen hebben gemaakt ;).. Vespa, Lambretta, pizza, gelato, espresso, koersfietsen Colnago en Bianchi, Ferrero.

Lamborghini's, Maserati, Ferrari, Fiat 500 Abarth, wijnen, kazen en olijfolies, Ducati, Moto Guzzi,  mode-industrie, schoenen en parfums ,Beretta wapens, voetbalclub, enz., enz.

Pizza's waren vroeger het voedsel voor de armen ( overschotten van groenten op een laag  deeg )...nu eet heel de wereld pizza's...Italië heeft stilaan de ganse wereld veroverd !

Italianen zijn meesters in het ontwerpen van voorwerpen en hebben een wereldfaam...Vespa is gekend en geliefd in heel wat landen in de wereld...een ongekend en ijzersterk icoon !

Italia heeft zijn "tentakels" over gans de wereld gespreid...en mensen houden van "Italiaans design"...het mooie en goede leven...is aanstekelijk en daar krijg je nooit genoeg van :)

Maar een PX 125 proberen te verlappen voor 6500 euro is er "wel even over" ...gelukkig staan er ook nog heel wat mooie en goede PX'en te koop... voor heel wat minder centen :D

  • Like 2
Link naar reactie
1 hour ago, Vespaciao said:

….en dat komt allemaal omdat Italianen veel te mooie en speciale dingen hebben gemaakt ;).. Vespa, Lambretta, pizza, gelato, espresso, koersfietsen Colnago en Bianchi, Ferrero.

Lamborghini's, Maserati, Ferrari, Fiat 500 Abarth, wijnen, kazen en olijfolies, Ducati, Moto Guzzi,  mode-industrie, schoenen en parfums ,Beretta wapens, voetbalclub, enz., enz.

Pizza's waren vroeger het voedsel voor de armen ( overschotten van groenten op een laag  deeg )...nu eet heel de wereld pizza's...Italië heeft stilaan de ganse wereld veroverd !

Italianen zijn meesters in het ontwerpen van voorwerpen en hebben een wereldfaam...Vespa is gekend en geliefd in heel wat landen in de wereld...een ongekend en ijzersterk icoon !

Italia heeft zijn "tentakels" over gans de wereld gespreid...en mensen houden van "Italiaans design"...het mooie en goede leven...is aanstekelijk en daar krijg je nooit genoeg van :)

Maar een PX 125 proberen te verlappen voor 6500 euro is er "wel even over" ...gelukkig staan er ook nog heel wat mooie en goede PX'en te koop... voor heel wat minder centen :D

Alles uit Italie is duur. Ik kan het weten, ben met een Siciliaanse getrouwd :P

  • Haha 5
Link naar reactie
2 uur geleden, Vespaciao zei:

….en dat komt allemaal omdat Italianen veel te mooie en speciale dingen hebben gemaakt ;).. Vespa, Lambretta, pizza, gelato, espresso, koersfietsen Colnago en Bianchi, Ferrero.

Lamborghini's, Maserati, Ferrari, Fiat 500 Abarth, wijnen, kazen en olijfolies, Ducati, Moto Guzzi,  mode-industrie, schoenen en parfums ,Beretta wapens, voetbalclub, enz., enz.

Pizza's waren vroeger het voedsel voor de armen ( overschotten van groenten op een laag  deeg )...nu eet heel de wereld pizza's...Italië heeft stilaan de ganse wereld veroverd !

Italianen zijn meesters in het ontwerpen van voorwerpen en hebben een wereldfaam...Vespa is gekend en geliefd in heel wat landen in de wereld...een ongekend en ijzersterk icoon !

Italia heeft zijn "tentakels" over gans de wereld gespreid...en mensen houden van "Italiaans design"...het mooie en goede leven...is aanstekelijk en daar krijg je nooit genoeg van :)

Maar een PX 125 proberen te verlappen voor 6500 euro is er "wel even over" ...gelukkig staan er ook nog heel wat mooie en goede PX'en te koop... voor heel wat minder centen :D

Maar bruggen kunnen ze niet onderhouden :D die storten in...

  • Haha 1
Link naar reactie
2 uur geleden, jeansprint zei:

Maar bruggen kunnen ze niet onderhouden :D die storten in...

Die bruggen zijn gebouwd in de jaren 50, 60 en '70...dus verouderde infrastructuur waar toen andere voorschriften golden...niet bestand tegen het hedendaagse, razende verkeer.

Veel meer zwaar vrachtvervoer en extreem natuurgeweld ( onweer, blikseminslagen en zware stortregens )...betonrot, langdurig achterstallig onderhoud, enz...

En als de overheid daar nalatig in is... en geen geld wil stoppen in renovatiewerken...dan krijg je inderdaad katastrofale instortingen, die spijtig genoeg veel mensenlevens kosten :(

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...