Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Buitenband pk50


Forze

Aanbevolen berichten

Hoi luitjes,

Helaas krijg ik mijn oude (kurkdroge) buitenband met geen mogelijkheid van de velg af. Ik gebruik daarvoor speciale scooterbandenlichters, maar er komt geen beweging in. Heeft er iemand een goede tip?

 

Link naar reactie
19 hours ago, Sjoerdo said:

misschien een hele stomme vraag/opmerking, maar je weet dat de velg uit twee delen bestaat die je van elkaar los moet schroeven?

Beste Sjoerd... als uw bandje er al wa jaaren opligt  en je maakt je velghelften los ( wat aannemelijk is.. ) dan is het soms nog een hels karwei om de band van de losse velghelften te scheiden... geloof me... " been there, done that"

  • Like 1
Link naar reactie

Weet niet hoe de staat van de velg is. Geroest wil meestal ook geroest aan de binnenkant, met een aannemelijke kans op lekrijden. Je besteld voor 20 euro ex verzenden een nieuwe velg. 

  • Like 1
Link naar reactie
1 hour ago, propliner said:

Beste Sjoerd... als uw bandje er al wa jaaren opligt  en je maakt je velghelften los ( wat aannemelijk is.. ) dan is het soms nog een hels karwei om de band van de losse velghelften te scheiden... geloof me... " been there, done that"

Beste propliner, ik heb beide situaties gehad, begonnen met moderne scooters die allemaal een vaste velg hadden, vervolgens bij mijn eerste vespa v50 enthousiast ook geprobeerd de band er af te lichten met bandenlichters, niet wetende dat de velg gesplit moest worden. Aangezien OP aangeeft dat hij met bandenlichters bezig is, lijkt me dit de meest aannemelijke conclusie. Indien de velgen zijn gesplit en de band vast zit geroest (had ik bij mijn VNB1t) zou je eerste tool van keuze geen bandlichter zijn.

aangepast door Sjoerdo
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...