Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Topsnelheid gla misa


Johanc

Aanbevolen berichten

In 1959 ( ondertussen ook weeral 61 zomers geleden ) waren de mensen al blij dat ze een vervoermiddel konden kopen...en veel mooie, vlakke wegen waren er nog niet aangelegd.

Dan waren de mensen nog niet zo bezig met het opdrijven van motoren en veel PK's had men toen niet nodig...en dan was 75 -80 km/ al heel snel op "kinderkopjes" en zandwegen ;)

In 2020 is het een ander verhaal...overbevolking, het verkeer is veel drukker geworden...de wegen zijn veel verbeterd...en de vervoersmiddelen, sneller, comfortabeler en krachtiger :)

In de tijdsgeest van 1959 was het leven veel "simpeler en rustiger"..waren de auto's voor de "gewone mens" ook nog niet zo snel...en "propten" ze in een klein autootje, geen 100 Pk :D

  • Like 3
Link naar reactie

Hallo Johan

Ik weet niet of de GLA en B van elkaar verschillen maar heb de mijne na advies van Maskes iets aangepast en haal ongeveer 85 gps. Overgestapt op bolle zuiger en bijbehorende kop icm 20 carburateur en Sprint uitlaat. Is gewoon net iets fijner om met verkeer mee te gaan op de 80 km wegen. Gr. Hans

Link naar reactie
1 uur terug, iHans zei:

Hallo Johan

Ik weet niet of de GLA en B van elkaar verschillen maar heb de mijne na advies van Maskes iets aangepast en haal ongeveer 85 gps. Overgestapt op bolle zuiger en bijbehorende kop icm 20 carburateur en Sprint uitlaat. Is gewoon net iets fijner om met verkeer mee te gaan op de 80 km wegen. Gr. Hans

Bedankt voor de tip Hans

Link naar reactie

Die van mij rijd vlot 80 (GLA 150cc MISA 1961)en heeft nog iets over.Vermoed dat hij ook rond de 85 haalt op de teller.Hard zat .Ik heb ook de Maskes update gehad met andere zuiger ,carburateur maar ook met een Vespatronic .Nadat ik het probleem van de rammelende standaard had verholpen had ik het idee dat hij weer helemaal 2020 was.Fijne scooter met een geweldige retrolook.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Met een 2poorts Pinasco 177 en een Flytech haal je makkelijk 100km/u uit die 22/67 versnellingsbak, hoor  B)

GLA en GLB hebben dezelfde versnellingsratio in de hoogste versnelling dus exact dezelfde maximale topsnelheid.

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...