Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vluchtheuvels, potholes.


dvsp

Aanbevolen berichten

Hoe is jullie rijgedrag op vluchtheuvels en potholes... Normaal gezien vertraag ik wel zo veel mogelijk, maar in het verkeer durft het wel al eens wat rapper gaan want geen enkele auto remt zo hard af hiervoor als ik... of ik mis eens gat... Kan zo'n ding dit aan of moet ik mij zorgen maken? :D Ik rij nog maar een jaar met een moderne Sprint 125.

Ah, dit naar aanleiding van dit bericht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/blghe_20130625_001

aangepast door dvsp
Link naar reactie
21 hours ago, dvsp said:

Hoe is jullie rijgedrag op vluchtheuvels en potholes... Normaal gezien vertraag ik wel zo veel mogelijk, maar in het verkeer durft het wel al eens wat rapper gaan want geen enkele auto remt zo hard af hiervoor als ik... of ik mis eens gat... Kan zo'n ding dit aan of moet ik mij zorgen maken? :D Ik rij nog maar een jaar met een moderne Sprint 125.

Ah, dit naar aanleiding van dit bericht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/blghe_20130625_001

Jouw moderne sprint kan vrij veel aan. Het enige waar hij bij gaten in de problemen zou komen, is door de kleine wieltjes. 

Link naar reactie
Op 15/5/2020 om 11:30, dvsp zei:

                                                                                                              Hoe is jullie rijgedrag op vluchtheuvels en potholes... Normaal gezien vertraag ik wel zo veel mogelijk.... maar in het verkeer durft het wel al eens wat rapper gaan.... want geen enkele auto remt zo hard af hiervoor als ik...

Vluchtheuvels moet je overheen rijden...maar "grote gaten" daar rij je beter naast... ik denk niet dat het de bedoeling is, dat je bij elke vluchtheuvel als een "bezetene" gaat remmen.

Als je toch als een "briesende zot" alles gaat toegooien...gaat er vroeg of laat eens een voertuig tegen je Vespa knallen...dus gewoon in een "vloeiende beweging" overheen rijden !

Niet te bang zijn...want je kan er tegen lage snelheid ( 20 a 30 km/u vlotjes en zonder problemen overheen )....rij je te hard, dan veranderd een vluchtheuvel in een "springschans" ;) :D

  • Like 1
Link naar reactie
2 hours ago, Vespaciao said:rij je te hard, dan veranderd een vluchtheuvel in een "springschans" ;) :D

Da’s ook leuk! Wel tractiecontrole afzetten, anders knijpt die het vermogen dicht na de lancering. 

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties!

Ja, 20-30 ça va, maar weinig auto's doen dit... als ik op de teller 20-30 doe, dan hangen ze allemaal in mijn gat.

Hetzelfde met andere snelheden trouwens, ik probeer me aan de snelheden te houden (30-50-70...) maar dan heb je gewoon iedereen in je gat. Die gehaaste vierwielers toch...

Link naar reactie

de truc is als je aan een snelheiddsdrempel komt eventjes je poep van je zadel heffen en de schok van de drempel absorberen met je kniëen, dan moeten je schokdempers en de bevestigignspunten in het frame enkel 't gewicht van de scooter zelf absorberen en is er veel minder kans dat deze tot einde uitslag komen wat op termijn tot beschadigingen kan leiden. De scooter en ophanging gaan er ook veel minder door afzien. 

  • Like 5
Link naar reactie
4 hours ago, Speedracer said:

de truc is als je aan een snelheiddsdrempel komt eventjes je poep van je zadel heffen en de schok van de drempel absorberen met je kniëen, dan moeten je schokdempers en de bevestigignspunten in het frame enkel 't gewicht van de scooter zelf absorberen en is er veel minder kans dat deze tot einde uitslag komen wat op termijn tot beschadigingen kan leiden. De scooter en ophanging gaan er ook veel minder door afzien. 

Yep, dat probeer ik zo veel mogelijk 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...