Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk 50 automatica - 75cc pinasco geïnstalleerd


PeterL

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Vandaag succesvol de 75cc pinasco geïnstalleerd, heeft heel veel werk ingezeten... na 20 keer kicken sprong hij eindelijk aan maar kwam hij in hoge toeren dus heb ik hem maar uit gezet, wat zou dit kunnen zijn? 

Ik kan hem ook niet van de 0 naar 1 zetten (het voelt heeeel strak) ofja, het lukt gewoon niet, komt dat door deze kabels, misschien dat die wat los zitten? 

2112 gucci mane.jpg

Link naar reactie

Als ze heeel strak zitten, zitten ze niet te los. Weet niet hoe je de cilinder gemonteerd hebt. maar misschien zitten ze ergens klem tussen. anders de tonnetjes even verwijderen en controleren of de kabels nog steeds strak zitten. Als dat is, dan is de binnenkabel gaan tieren of corroderen. Beter dan 2 nieuwe monteren.

Als het schakelen na verwijderen van de tonnetjes op het stuur wel soepel gaat, dan vrees ik dat je het onderblok moeten openen en eens zien of er iets los in het blok ligt dat er nu tussen ligt. 

Link naar reactie

Ik heb ook op jou andere bericht gereageerd. Maar hij schiet te hoog in de toeren. Dat had ik ook. Lag aan gas kabel. Ik zie dat die van jou ook op spanning staat. Zorg er voor dat die ontspannen staat. Waarschijnlijk staat je gas vol open.

A67CBD14-2E10-4A2E-8CDC-466836B47BF5.jpeg

Link naar reactie
3 uur geleden, Giel91 zei:

Ik heb ook op jou andere bericht gereageerd. Maar hij schiet te hoog in de toeren. Dat had ik ook. Lag aan gas kabel. Ik zie dat die van jou ook op spanning staat. Zorg er voor dat die ontspannen staat. Waarschijnlijk staat je gas vol open.

A67CBD14-2E10-4A2E-8CDC-466836B47BF5.jpeg

Bedankt ik ga zo eens kijken, mag ik een foto van hoe het bij jou is, en wat heb jij voor een pakking tussen het spruitstuk van de carb gedaan?

Link naar reactie

Dat hij op spanning staat is normaal hoor, zo gaat de gasklep beter dicht. Als hij uit staat en je kunt hem wel in zijn '1'zetten. ligt het idd aan het stationair toerental. kijk ook een of er geen brandstofslang iets dergelijks tegen de gasstang aanlicht. hij moet zeg maar vrij zijn.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
12 uur geleden, Sander Siebring zei:

Hoi PeterL

 

Is jouw probleem met hoge toeren inmiddels opgelost? 

 

Ik ervaar het zelfde probleem bij een 75 cc. Zelf denk ik valse lucht 

 

Misschien was het bij jouw iets anders 

had hem verkocht. Weet niet meer hoe ik het had opgelost.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...