Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Variorollen pk50 xl automaat


Giel91

Aanbevolen berichten

Ik heb het een en ander al gelezen in andere topics over variorollen voor de pk50 automaat. Op eBay worden de originelen verkocht voor een hoop geld. Hebben mensen al resultaten met alternatieve variorollen? Welke kan ik gebruiken als alternatief.
 

Wat is een goede vervanger, waar heb jij goede ervaring mee? 

Link naar reactie

2 ervaringen:

1) ik heb ooit lichtere gekocht, ietsje kleiner van formaat, (link) een millimetertje of zo, waarmee je wel een klein verschil voelde in de verbeterde optrek snelheid. Na verloop van tijd was er helaas een rol dwars gaan liggen, omdat het formaat te klein was denk ik, waardoor de boel weer opengegooid kon worden

2) rolletjes op exacte maat uit teflon achtig materiaal, een of ander keihard schuim. Trok heel goed op, maar het materiaal was toch te zacht waardoor na een tijd de rolletjes deukjes hadden en niet meer goed rolden, waardoor de boel weer opengegooid kon worden.

Dus de originele liggen er weer in.

aangepast door Ed75
Link naar reactie

16x14 is de maat die standaard is toch voor de pk 50 automaat? Ik heb geen ervaring met variorollen. Kan je ook zwaardere erin leggen of te grote rollen kleiner laten draaien?

Er zijn zoveel rollen op de markt en wat verschillende rollen testen kan dat veel kwaad doen?

Link naar reactie
55 minuten geleden, Giel91 zei:

16x14 is de maat die standaard is toch voor de pk 50 automaat? Ik heb geen ervaring met variorollen. Kan je ook zwaardere erin leggen of te grote rollen kleiner laten draaien?

Er zijn zoveel rollen op de markt en wat verschillende rollen testen kan dat veel kwaad doen?

ik dacht toch dat een rol met huls altijd 15x15 was. Met een CNC kan je laten doen wat je wil. Al had ik ook gelezen dat ze ook weer niet té licht mogen zijn.

Als je iets lichtere rollertjes gaat monteren zal je motor meer toeren moeten maken om de rollertjes naar buiten te slingeren in de vario maar dan komt er wel meer vermogen (dus vlottere acceleratie). Dit gaat dan wel ten koste van de topsnelheid want die zal iets afnemen. Zwaardere rollen is inleveren van acceleratie maar mogelijk een iets hogere topsnelheid

 

aangepast door Ed75
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...