Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa v50s komt niet in toeren


koeno83

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb een probleempje met mijn v50s.

na een complete revisie krijg ik hem niet aan het rijden, het is een 1e serie uit 1965, nu voorzien van elektronische ontsteking.

Hij start prima na 1 of 2 keer trappen, maar zodra ik het gas open doe dan gaat hij niet in toeren en maakt geluid als of hij verzuipt maar dat doet hij niet volgens mij.

Ik heb al drie carburateurs geprobeerd,16.16 zoals er origineel op hoort met sproeiers van 52-70 maar dat maakt geen verschil ook de neven sproeier in 38, 42en 45 geprobeerd. De andere volgens mij stationair is gewoon standaard een 50.

ook al een nieuwe filtenring geplaatst, ander vliegwiel getest maar ook geen verschil.

Aller eerste ritje 300m ging wel een beetje met de choke open daarna niet meer. Choke open lijkt het wel iets beter te doen.

wat kan het nog zijn? te weinig benzine? bobine? Zuiger verkeerd om?

graag jullie expertise. 
 

groet Koen 

 

aangepast door koeno83
Link naar reactie
33 minuten geleden, Sjoerdo zei:

probeer eens de hoeveelheid lucht die door het luchtfilter binnenkomt te verkleinen (stuk je tape oid).

Thanks ga ik proberen. Heeft de luchtfilter zoveel effect bij een small frame? 
 

Volgens mij heb ik namelijk een te grote luchtfilter, zal vandaag eens een kleine filter van mijn andere afhalen en testen. 

Link naar reactie

Ik heb een nieuwe ontsteking van VMC geplaatst. 

Deze zit ook op mijn v50n en werkt perfect. Ontsteking staat op 23graden zoals het moet (is gelijk aan de vespatronic, zelfde fabrikant) 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Tape op de luchtfilter veranderd niets, carburateur is gereinigd en heb er al drie geprobeerd.  

Cylinder is de originele 50cc, vermoed toch de zuiger verkeerd om ga dat eerst maar even bekijken. 

 

 

Link naar reactie

Hoe is de speling tussen de segmenten? Zijn deze nieuw?

Hoe staat de luchtstelschroef van de carbu? 2 x uit?

HoofdSproeier 53, nevensproeier 38 en choke 50 is normaal standaard voor een 16.10.

De range is ergens tussen sproeiermaat 65-75 voor een 16.16. Afhankelijk van luchtfilter en mengselschroef.

Als het beter is met choke, zoals je schrijft. denk ik eerder brandstof te weinig. Maar dan zou sjoerdo zijn trucje ook moeten geholpen  hebben

 

Link naar reactie

Heb alles los gehad en weer vastgemaakt, uitlaat, kop en spruitstuk en de keering aan de vliegwielzijde nog eens aangetikt. dit hielp niet. 

Andere Carburateur 16.16 met sproeier 70, nevensproeier 38 en kleine luchtfilter van een 16.10, erg strak vastgedraaid en het lijkt nu goed te gaan. 

(dat was ook de setup van de originele carburateur die er volgens mij in 1965 ook op zat aan de staat te zien) 
 

Alleen in de 1e en 2e versnelling hapert hij nog in hoge toeren, 3e en 4e gaan goed. 
Denk toch nog een klein beetje valse lucht  ergens waardoor het mengsel te arm is. Morgen de bougie eens bekijken en eventueel een sproeier 72 proberen. 

Andere uitlaat heb ik ook nog dus dat is ook nog het proberen waard. 
 

dit is hem geworden: 

40737E7D-43A9-42C7-80AA-32835EB477CF.thumb.jpeg.9cdbaad1be84054d09ef9a40af2ce66f.jpeg
 

Dit was hem eerst, verkeerde kleur, logo, spatbord, met de hand geverfd en vol druipers. Blok was nog nooit open geweest en vele kleine onderen ontbraken. 

01A26713-34DF-4B9D-8BD2-528512B2D1C1.jpeg

aangepast door koeno83
  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...