Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, woon in Antwerpen, en ben al vele jaren in het bezit van een vespa px 125cc, bwjr 82.  Bij deze al meteen een vraag.  Op de bijgevoegde foto's kan je zien dat de vespa begint te lekken, en de laatste tijd alsmaar meer.  Is het de moeite om hem te laten reviseren en alle pakkingen bijvoorbeeld te laten vervangen? Indien ja, kent iemand een goed adres in Antwerpen?  Dank voor de tip. LL

IMG_0222.jpeg

IMG_0223.jpeg

IMG_0226.jpeg

Link naar reactie

Hoeveel km heeft de vespa (na de laatste revisie)? 

Denk aan 2 mogelijkheden voor een lek op die plaats: 

-  de olieaflaatbout die lekt

-  een lekje aan de koppelingshendel. 

Het zou zonde zijn om voor een kleine herstelling een volledige revisie te laten doen, tenzij er nog andere gebreken zijn natuurlijk. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Van één druppeltje olie naar een motorrevisie is een erg grote stap.  Eerst maar es achterhalen vanwaar het oliespoor exact begint (luchtfilterhuis, cilinder, carter- of selectorpakking,...).

Gezien de niet al de pekzwarte olie en de vettige achterkant van de motor, zou’t ook wat spitback langs de carbu kunnen zijn.

Maak alles eerst es goed proper en droog met wat benzine of remreiniger en tracht na een ritje te achterhalen waar het olie spoort ergens begint.
 

Link naar reactie

De laatste revisie dateert van 10 jaar geleden, en ik weet niet in hoeverre dat ernstig was; sindsdien heb ik ongeveer 5000 km gereden.  In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken waar die oliedruppel vandaan komt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...