Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Acma tunning


Arno Kremers

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Vraagje: ik heb mijn acme blok onder het frame gehaald om eens helemaal na te kijken.

Nu zou ik er misschien wel een andere cilinder op zetten! bv pinasco of ....

Zijn er dan nog andere zaken die ik moet vervangen zoals krukas, koppeling, .... of is het gewoon plug and play??

Graag tips en tricks en ervaringen van jullie??

 

Wat denken jullie trouwens van de staat van de originele cilinder?

IMG_6437.jpg

IMG_6436.jpg

IMG_6442.JPG

Link naar reactie

Tot 1953 hebben Acma carters slechts 1-poort. Pinasco is enkel geschikt voor 2-poorts carters. 

Nagy en Bolag verkopen een compressiekop waarmee je iets meer koppel en vermogen genereert. Een variabele Flytech ontsteking helft ook wat. Maar dat is het zowat voor Acma 1953.

Een nieuwe Pinasco wideframe carter of New Old Stock Struzzo carter kunnen uiteraard oplossing bieden (laatste heb ik nog ergens rondslingeren).

 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
31 minutes ago, Frederik9111 said:

Tot 1953 hebben Acma carters slechts 1-poort. Pinasco is enkel geschikt voor 2-poorts carters. 

Nagy en Bolag verkopen een compressiekop waarmee je iets meer koppel en vermogen genereert. Een variabele Flytech ontsteking helft ook wat. Maar dat is het zowat voor Acma 1953.

Een nieuwe Pinasco wideframe carter of New Old Stock Struzzo carter kunnen uiteraard oplossing bieden (laatste heb ik nog ergens rondslingeren).

 

Dus beter laten zoals het is als ik het goed begrijp? Misschien wel een nieuwe gladde cilinder plaatsen??

Link naar reactie
3 hours ago, Frederik9111 said:

Tot 1953 hebben Acma carters slechts 1-poort. Pinasco is enkel geschikt voor 2-poorts carters. 

Nagy en Bolag verkopen een compressiekop waarmee je iets meer koppel en vermogen genereert. Een variabele Flytech ontsteking helft ook wat. Maar dat is het zowat voor Acma 1953.

Een nieuwe Pinasco wideframe carter of New Old Stock Struzzo carter kunnen uiteraard oplossing bieden (laatste heb ik nog ergens rondslingeren).

 

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/tuningkit+pinasco+160+cc+voor_84123j00

dit zou moeten passen als ik de beschrijving lees? Wat denk jij

Link naar reactie

Hoeveel spoelpoorten heeft je motor ? Kan het niet zien op je foto's neel 'eens een foto van waar de cilinder in de motor gaat of van de cilinder onderkant . Volgens de uitleg van fredrik is dat 1 ,deze kit heeft er 2 dus past deze niet en is er tot op heden geen  kit voor uw model motor , dus ofwel ender motor scoren of anders de dingen die wel voor hande zijn gebruiken ( cilinderkop , electronisch ontsteking , Polini cp carburator ) maar is deze motor deze investrering waard voor een beperkte vermogen winst 

grtz sidvespa

Link naar reactie
17 hours ago, sidvespa said:

Hoeveel spoelpoorten heeft je motor ? Kan het niet zien op je foto's neel 'eens een foto van waar de cilinder in de motor gaat of van de cilinder onderkant . Volgens de uitleg van fredrik is dat 1 ,deze kit heeft er 2 dus past deze niet en is er tot op heden geen  kit voor uw model motor , dus ofwel ender motor scoren of anders de dingen die wel voor hande zijn gebruiken ( cilinderkop , electronisch ontsteking , Polini cp carburator ) maar is deze motor deze investrering waard voor een beperkte vermogen winst 

grtz sidvespa

En de originele cilinder is dat nog ok omdat de segmenten wel goed zijn! 
of beter deze dan vervangen ? 

9C50159C-329F-4D05-B581-EE0976ADF2E4.jpeg

4E139042-F0B2-45B2-A31B-22B34B21142E.jpeg

A8997CDA-5F58-4C62-9471-E4721784E80D.jpeg

F88B2ED2-CD58-4406-8FAD-E2EFC746DFE5.jpeg

Link naar reactie

gewoon een recenter wideframe blok kopen en die aanpassen, heb ik destijds zelf ook gedaan! Ik heb mijn 52 blok in het schap liggen want met een 1 poorts motor krijg je maar max een 10Km/u winst met de stukken die je kan kopen! Ineens met een 2 poorts blok beginnen dan kan je zo ver gaan als je wil! Ik zelf heb een Nagy motor met 12pk en dat is voor mij meer dan voldoende! Rijdt vlot 100 per uur en heeft koppel van hier tot Tokyo! 

  • Like 1
Link naar reactie
3 hours ago, Stevo VS said:

gewoon een recenter wideframe blok kopen en die aanpassen, heb ik destijds zelf ook gedaan! Ik heb mijn 52 blok in het schap liggen want met een 1 poorts motor krijg je maar max een 10Km/u winst met de stukken die je kan kopen! Ineens met een 2 poorts blok beginnen dan kan je zo ver gaan als je wil! Ik zelf heb een Nagy motor met 12pk en dat is voor mij meer dan voldoende! Rijdt vlot 100 per uur en heeft koppel van hier tot Tokyo! 

Ok bedankt voor de informatie.

ga eens kijken wat ik ga doen 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...