Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco 75cc aanpassingen?


Giel91

Aanbevolen berichten

Hallo medestrijders,

Ik heb veel topics gezien over de automatic. Ik heb een Pinasco 75 cc gekocht om de trekkracht te verbeteren. 

( zijn nu in de aanbieding  https://www.motoricambisoviero.it/catalog/-Cylinder-Pinasco-75cc-Vespa-Automatic-50-CAST-IRON-CYLINDER-KIT-75CC-PK-50--3079)

Nu heb ik gelezen dat je een aanpassing moet doen bij de cilinderkop. Heeft iemand ervaring met het vergroten daarvan? wat moet precies vergroot worden of kan de cilinder gemonteerd worden zonder aanpassing. 
 

De sproeier wordt vergroot en er zit al andere uitlaat op. Verder nog suggesties? 

aangepast door Giel91
  • Like 1
Link naar reactie
16 minuten geleden, PeterL zei:

Mooie aanbieding, dankzij jou heb ik ook ene besteld!

Haha geen dank. Over 2 weken is die binnen werkt perfect. Heb alle onderdelen van die site besteld. Nu alleen de aanpassing nog heb jij enig idee? 

Link naar reactie
1 uur geleden, Giel91 zei:

Nu heb ik gelezen dat je een aanpassing moet doen bij de cilinderkop. Heeft iemand ervaring met het vergroten daarvan? wat moet precies vergroot worden of kan de cilinder gemonteerd worden zonder aanpassing. 

Je hoeft de kop niet aan te passen maar kan wel.

Toen deze kit op de markt kwam deden we het in het begin niet, daarna wel omdat het toch wel een aardig verschil is (boring van 39 vs boring van 47).

Als je originele gebruikt is de squish is ook kleiner en je hebt een haaks stootrandje in je verbrandingskamer. Een aantal automatica’s hadden daar last van (koolvorming en warmte). Ook je compressie verhouding is veranderd al is het minimaal. Destijds een hoop verbrande zuigers gezien en detonatie schade aan de zuigerrand, of dat met de kop te maken heeft durf ik niet te zeggen maar het viel wel op. 

Deze aanpassing zou ik niet thuis doen tenzij je handig met metaal bent en het gereedschap hebt liggen. Sip heeft voor de 75cc een aangepaste kop gemaakt. Op de site staat ook de normale versie, kijk maar eens naar het verschil. Zoek ook maar eens op het begrip squish en meet deze ook na als je je standaard 39mm kop installeert op de 47mm cilinder.
 

Besluit je toch om de kop zelf aan te passen dan kan je kan eventueel beginnen met het scherpe stoot randje met een dremel te bewerken.

  • Like 1
Link naar reactie
14 minuten geleden, Pilaf zei:

Je hoeft de kop niet aan te passen maar kan wel.

Toen deze kit op de markt kwam deden we het in het begin niet, daarna wel omdat het toch wel een aardig verschil is (boring van 39 vs boring van 47).

Als je originele gebruikt is de squish is ook kleiner en je hebt een haaks stootrandje in je verbrandingskamer. Een aantal automatica’s hadden daar last van (koolvorming en warmte). Ook je compressie verhouding is veranderd al is het minimaal. Destijds een hoop verbrande zuigers gezien en detonatie schade aan de zuigerrand, of dat met de kop te maken heeft durf ik niet te zeggen maar het viel wel op. 

Deze aanpassing zou ik niet thuis doen tenzij je handig met metaal bent en het gereedschap hebt liggen. Sip heeft voor de 75cc een aangepaste kop gemaakt. Op de site staat ook de normale versie, kijk maar eens naar het verschil. Zoek ook maar eens op het begrip squish en meet deze ook na als je je standaard 39mm kop installeert op de 47mm cilinder.
 

Besluit je toch om de kop zelf aan te passen dan kan je kan eventueel beginnen met het scherpe stoot randje met een dremel te bewerken.

Bedankt voor deze tip. Ik ga het even opzoeken! 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...