Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe eigenaar oude vespa pk50xl renovatie


Aanbevolen berichten

1 uur terug, DD_ves zei:

Maskes verkoopt die in spuitbus als je wil. 

Zou het geheel graag laten spuiten dus vandaar de vraag. Heb ondertussen ook een bedrijfje gevonden die het blok gaat glasparelen. Waarschijnlijk gaat er daarna nog blanke lak over het blokje heen. Wordt vervolgd! 

Link naar reactie
23 uur geleden, Vespa-sander zei:

Weet iemand waar ik de RAL kleur van de grijze vespa velgen kan vinden?

Velgen zijn een metallic kleur, dus niet in RAL te verkrijgen aangezien dit effen kleuren zijn.

De kleurcode is; (Fork, Hub, Flywheel, etc.) Aluminum: MaxMeyer 1.268.0983

MaxMeyer is nu wel overgenomen door PPG.

Link naar reactie

Waar halen jullie de nieuwe onderdelen voor de motoren weg? Ben zelf aan het kijken op sip-scootershop. Zit er nog veel kwaliteit:prijsverschil in? Ben op zoek naar een nieuwe krukas-cilinder-zuiger

23 uur geleden, Frissenappel zei:

Velgen zijn een metallic kleur, dus niet in RAL te verkrijgen aangezien dit effen kleuren zijn.

De kleurcode is; (Fork, Hub, Flywheel, etc.) Aluminum: MaxMeyer 1.268.0983

MaxMeyer is nu wel overgenomen door PPG.

Bedankt! Ik ga op zoek! 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hallo allen,

Het is een tijdje stilgeweest rond dit project. Nu ga ik binnenkort verder met het motorblok reviseren.
Heeft er iemand tips waar ik het beste materialen kan gaan halen?

Gaat o.a. om: krukas, cilinder 50cc, kerstboom en nog veel klein materiaal. 

Ik hoor het graag. 

Tevens ben ik mij aan het oriënteren waar ik mijn frame/deksels/stuur etc het beste kan laten stralen/spuiten in Nederland. Heeft er iemand tips?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Updateje, heb het carter samengebouwd, krukas loopt goed... tot dat ik de bouten aandraai om het carter te verbinden. De krukas lijkt dan te klemmen en er komt geen beweging meer in. Heb zonder resultaat al geprobeerd de krukas een tik te geven maar helaas. Iemand tips? Krukas schuurt nergens aan en als de bouten los zitten loopt hij dus mooi. Ben benieuwd of iemand mij het verlossende antwoord kan gevens

image.jpg

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

En gebruik vooral niet de blauwe oliekeerringen, die zijn enkel geschikt voor 98 benzine, maar de rode van bv Malossi die tegen ethanol kunnen, en dus ook tegen 95 benzine. (fkm/viton)

Anders na 1 keer 95 tanken, gelijk weer de motor reviseren!

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...