Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa?


Serialchiller

Aanbevolen berichten

hallo,

Kan iemand me vertellen of dit al dan niet een Vespa is? Zoja welk model/merk? 

Mij lijkt het op het 1ste zicht (heb maar 2 foto's) op een look-a-like achtig ding? 

Zeker dat opzet stuk aan/over de koplamp vind ik zeer vreemd...

Alvast bedankt voor jullie reacties  

Groeten 

Vincent (serialchiller) 

 

20200427_110039.jpg

20200427_110105.jpg

Link naar reactie
8 hours ago, jeansprint said:

Heeft een smallere en gestroomlijnd beenschild... een vermomde Sei Giorni?

 

stel u voor.. :lol:

 

@Serialchiller : Eventueel mogelijkheid om een chassisnummer te bemachtigen? Ik ben nu ineens curieus :D

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Geen Vjatka, gewoon een jaren 50 Vespa (Faro Basso of Struzzo want kabelingangen In het frame onderst stuur) die een beetje verkloot is...zal,veel tijd en geld kosten om terug proper te krijgen...

Link naar reactie

Denk ik ook.

Met de nodige dosis verbeelding zie ik er (van vreed ver en met een halve bak Duvel op) bijna een Corsa Uffciale in :D 
Dat versmalde beenschild heeft wel iets. Mits veel tijd en boterhammen valt er misschien wel iets van te maken.

VESPA 98 Corsa Circuito de 1947 - a photo on Flickriver

 

  • Haha 1
Link naar reactie
10 uur geleden, Sjoerdo zei:

                                                   gaaf ding, is dat een NL kenteken?

Is inderdaad een "oude Belgische motorplaat"...zoals er ook nog één op mijn "Vespa GTS" hangt...een jaar of negen gelden is België overgeschakeld op een grotere, witte nummerplaat.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Sorry boys, maar die 6 daagse Vespa blijft door mijn hoofd spoken...

De kromming/stroomlijn van het beenschild fascineert me! 

Ook de bil over het blokje staat hoger dan normaal, wat kan wijzen op de luchtinlaat van de Sei Giorni.

6 daagse Vespa..jpg

Link naar reactie

Ik heb alle comentaren en foto's een paar keer aandachtig bekeken , en het is inderdaad iets raar 

waar volgens mij enkel een chassis nr en motor nr uitsluitsel kunnen geven 

de punten die voor de sei giorni pleiten is volgens mij alleen de kromming van het beenschild 

de tegen punten zijn volgens mij groter dan de voor 

voorvork klopt niet ( Ok kan vervangen zijn ) 

stuur klopt niet ( kan ook vervangen zijn )

bil motor zijde bevestiging op frame klopt niet als ook de opening over motor is niet zo gestroomlijnd maar eender model 51 -52

motor , start pedaal heeft een gewone kromming zoals een 51-52 ( Ok kan ook vervangen zijn ) 

beenschild is volgens mij veel te smal 

 

als het dan een sei giorni is hebben ze eigenlijk alleen het frame behouden en al de rest vervangen 

 

volgens mij maar kan fout zijn een asia inport met heel slechte smaak hoewel ik wel graag het frame nummer eens zou bekijken 

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Inderdaad enkel chassis nr zal uitsluitsel geven 

tegen argument kijk ook eens naar de plaatsing van de choke hendel deze zit op dezelfde manier en plaats als een GS 

dan zou je denken aan een GS1  bij de inlaatgaaten voor de kabels op het frame , maar dat kan dan weer niet met de bouten voor bevestiging van een zweefzadel 

mmm het is en blijft een moeilijke hoe meer ik er naar kijk hoe meer eigenschappen van verschillende modellen ik zie 

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dit nummer zou in het deurtje waar de carburateur achter zit moeten staan (dat deurtje dat onder de punt van het zadel zit) 

wide.mount.serial.loc.jpg

 

 

Vraag 'm eens om dat op ts schrijven, of er een foto van te maken?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...