Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hulp gevraagd. Waar is dit voor?


013sec

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.

Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.

Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.

Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 

Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 

20200425_165235.jpg

20200425_165228.jpg

aangepast door 013sec
Link naar reactie

Hoe ik het lees heb je de bout los gedraaid om het kickstarter segment ( nr 4 op de 1e tekening )  te blokkeren zie 

waarom je niet kan schakelen , vermoedelijk zit de gearbox selector niet in de daarvoor voorziene inkeping , zie foto 2en 3

 

 

IMG_1779.PNG

IMG_1780.PNG

IMG_1781.PNG

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
48 minuten geleden, woutervespa zei:

Deze is er om uw kickstarter veer op spanning te houden ... Hopelijk is hij niet verdraaid anders mag uw blok open . 

Hééll gezond is het niet voor het carteraluminium, maar in geval van nood kan je het hele kickstartmechanisme met tension retainer en al in z'n vatting ronddraaien (letterlijk de kickstarterpedaal bijna 360° doordraaien tot de uitsparing weer mooi voor het gaatje zit).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...