Fahrvergnugen Geplaatst: 2 mei 2020 Delen Geplaatst: 2 mei 2020 3 minuten geleden, LockOn zei: Is dit met de 75 cc? Klopt, 75cc met originele uitlaat, carburateur en kop. Wel andere bougie en sproeier. Link naar reactie
PeterL Geplaatst: 3 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2020 20 uur geleden, Fahrvergnugen zei: Klopt, 75cc met originele uitlaat, carburateur en kop. Wel andere bougie en sproeier. Dat komt 100% door de originele uitlaat. Daar zit volgensmij zelfs nog een prop in. De bocht daarvan is ook “begrensd”. Je moet de sito plus met sito bocht kopen. wat ook kan helpen is toch die uitgeboorde kop. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 3 mei 2020 Delen Geplaatst: 3 mei 2020 4 uur geleden, PeterL zei: Dat komt 100% door de originele uitlaat. Daar zit volgensmij zelfs nog een prop in. De bocht daarvan is ook “begrensd”. Je moet de sito plus met sito bocht kopen. wat ook kan helpen is toch die uitgeboorde kop. Maar ik heb geen probleem, trekt goed en loopt 45/50km/u. Als hij rdw gekeurd is mag de volgende eigenaar er een andere uitlaat op schroeven, mocht hij dit willen. Link naar reactie
PeterL Geplaatst: 4 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2020 Op 2/5/2020 om 13:53, Pilaf zei: Misschien kan je van iemand een CDI lenen of sowieso een extra reserve kopen en deze wisselen. Juist omdat deze er op een bepaald toerental inkomt lijkt me dat de oorzaak. Ook voor de zekerheid, de bougie, bougiedop en kabel even controleren op breuk en corrosie. Voor de rest loopt het blok mooi geleidelijk door de km-ers. Varioring zit onder de v-snaar, op jouw foto laat je de vario met v-snaar van boven zien. zou het haperen op 45 kunnen komen door de pick up? Link naar reactie
PeterL Geplaatst: 6 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Zit er standaard op de Vespa PK 50 Automatica een Sito? of een gewone sito en is een sito plus iets anders? Welke is dit? (Er staat wel Sito aan de zijkant, maar is dit dan de plus?) 6 mei 2020 aangepast door PeterL Link naar reactie
LockOn Geplaatst: 6 mei 2020 Delen Geplaatst: 6 mei 2020 Dit is de originele uitlaat (zie afbeelding), die van jou is na mijn mening een Sito+ Groetjes. 1 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 16 mei 2020 Delen Geplaatst: 16 mei 2020 Nog kunnen achterhalen waar het rammelen vandaan komt? Ik heb nl. Het idee dat die van mij het ook doet. Kleine stukjes geen probleem maar als ik hem langer gebruik begint hij ook te rammelen alsof er iets los ligt. Link naar reactie
PeterL Geplaatst: 18 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Ik heb na het installeren van de 75cc pinasco, betere uitlaachtbocht van SIP (34 EURO!) en ik heb nog steeds een topsnelheid van 50, wat ik ook had bij de 50cc met een standaard uitlaatbocht. Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 12 uur geleden, PeterL zei: Ik heb na het installeren van de 75cc pinasco, betere uitlaachtbocht van SIP (34 EURO!) en ik heb nog steeds een topsnelheid van 50, wat ik ook had bij de 50cc met een standaard uitlaatbocht. Ik zat met hetzelfde.. 75cc blok, andere uitlaat, ander riem,... Maar zoals frissenappel zei; Bij een automatica is het niet de carburator maar de rollen die uiteindelijk je topsnelheid bepalen. Net zoals de primaire overbrenging bij een geschakeld blok. Je kan tunen zoveel je wil, als je je primair niet wijzigt, blijft je topsnelheid dezelfde enkel ga je meer toeren maken bij het bereiken van die snelheid. Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Op 28/4/2020 om 11:41, PeterL zei: Bedankt Pilaf, over de rolletjes gesproken heb ik deze nu gekocht: https://www.vespa-schmiede.de/-100-1921-2042-2531-2820-2827-2856-2951.html?language=de Heb je deze ondertussen kunnen plaatsen en testen? Merk je een verschil in optrekken/topsnelheid? Heb je deze geplaatst met of zonder cups? Link naar reactie
TvdB_NL Geplaatst: 27 mei 2021 Delen Geplaatst: 27 mei 2021 (aangepast) Hoi Allemaal, wellicht een beetje laat, maar lees nu deze topic. ik heb om mijn Automatica sneller te laten lopen bij de dealer losse variorollen gehaald van 4.5 gram 15x13 mm. Dit zijn dichte tonnetjes lijkend op degene die standaard in de Automatica zitten. (met losse kapjes) mijn Vespa trekt nu super goed op en heeft tevens een goede top van 55km/uur. Ik kan helaas geen foto sturen, daar de rollen reeds geplaatst. 27 mei 2021 aangepast door TvdB_NL Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 juni 2021 Delen Geplaatst: 22 juni 2021 Op 27/5/2021 om 08:49, TvdB_NL zei: Hoi Allemaal, wellicht een beetje laat, maar lees nu deze topic. ik heb om mijn Automatica sneller te laten lopen bij de dealer losse variorollen gehaald van 4.5 gram 15x13 mm. Dit zijn dichte tonnetjes lijkend op degene die standaard in de Automatica zitten. (met losse kapjes) mijn Vespa trekt nu super goed op en heeft tevens een goede top van 55km/uur. Ik kan helaas geen foto sturen, daar de rollen reeds geplaatst. Waar heb je deze gekocht? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen