Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opdrijven 125cc


DylanDeridder

Aanbevolen berichten

Forumleden,

Mijn buurman heeft een Vespa 125cc van 2014 en hij vindt hem wat te traag optrekken. Hij dacht dus bij zichzelf, mijn buurman is toch mechanieker dus ik kreeg de vraag of ik hem kon opdrijven. Nu, gezien ik nog nooit aan tweewielige vervoermiddelen heb gewerkt is mijn vraag hoe je dat best doet bij een vespa? Is er 1 of andere variokit beschikbaar om de overbrenging aan te passen, of beter een andere carburator, motorblok opboren en grotere zuiger,...?

Link naar reactie

welke model veapa heeft hij ? watergekoeld of luchtgekoeld 

heb vernomen dat ipv een vario kit dr pulley sliders goede resultaten geven met optrekken samen  met trekveertjes gelijk als een sportvario  en goeikoper en duurzaam

wat bij een sportvario om de 2000 km de rollen veranderd moeten worden en de riem enorm snel slijt!

als het watergekoeld gts is er bestaan andere cilinderkits van malossi maar deze zou je volledig met vario van voor van achter andere overbrenging etc etc kostplaatje tegen de 2000 euro kan je beter een 300cc blok kopen .

opzich kan je niet veel doen aan een 125cc gts zelfs een uitlaat helpt bijna niks ! 

en 2014modellen zijn zowiezo allemaal  injectie's.

mijn persoonlijke ervaring een akrapovic uitlaat en een korte windscherm dan gaat em al ongeveer 10 per uur bij de ideale omstandigheden sneller 

misschien nog dr pulley sliders en voor de rest zou ik er niet teveel aan prullen . omdat er bijna niks is uit te halen bij deze motoren ! 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...