Ga naar inhoud
Vespaforum.be

9Inch naar 10 inch


Aanbevolen berichten

Ik heb een special50 met vooraan een 9 inch open velg met 4 boutjes. (De eerste serie van het rechthoekig voorlicht) De motor is een recenter pk50 blokje 10 inch.

Nu zou ik vooraan graag van 9 naar 10 inch gaan.
Volstaat het om enkel de tamboer te wijzigen of moet ik ook de remblokken met achterplaat aanpassen? 
 

of

 

pas ik beter het blokje aan naar 9 inch?

zo ja, idem als hierboven. Enkel de tamboer of ook de rest?

 

mvg,

 

 

 

 

Link naar reactie

Nee, er zijn conversievelgen van 9 naar 10 inch. Persoonlijk vind ik deze niet zo mooi. 

Hoe ik het zou doen is je blok eronderuit halen en een 10 inch v5a4m blok plaatsen icm met een 10 inch vork. Je hebt dan gelijke trommels. een achterrem (Trommel) volstaat niet omdat de achteras langer is bij een pk50. Dit geldt idem voor een 9 inch remplaat en trommel achter. Je zou wel de as over kunnen bouwen in je pk50 blok. 

 

 

Link naar reactie

Okay bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik denk dat ik best op zoek ga naar een andere vork. Dat lengteverschil van die achteras wist ik niet.

Best een primavera vork of een special op 10 inch vork vermoed ik of zijn er nog opties? Voor mij hoeven de voor en achter trommel niet identiek te zijn maar wel dezelfde grootte van velg... Ik weet niet of een pk vork in een special past?

Ik heb ook gemerkt dat ik op zoek moet naar een ander spruitstuk omdat het standaard Pk stuk niet past in het gat van het chassis maar deze kan ik blijkbaar gewoon bij sip bestellen.

Een volledig ander blokje vind ik wat gek tenzij ik het kan ruilen?

Een andere optie waar ik aan denk is om een et3 blokje in te bouwen  maar dan ben ik wettelijk niet in orde en dat vind ik wel een risico...

 

Link naar reactie

Ik heb geloof ik nog een pk50 swingarm liggen. Als het allemaal niet uitmaakt is dat het goedkoopst/makkelijkst

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...