Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hulp afstellen t5 motor malossi kit


stroobants

Aanbevolen berichten

Op 12/4/2020 om 21:10, Frederik9111 zei:

Klinkt eerder als een verzopen motor (1)(lekkende kraan, versleten vlotternaald) of kleine luchtbel onder de tank (2)

(1) De volgende keer: benzine kraan dicht, bougie er uit, 40 keer kicken, bougie er terug in en kicken met kraan open en choke dicht. 

(2) Tank opheffen en kijken, desgevallend leiding beetje lossen en laten vollopen.

Ahum! :rolleyes:

Link naar reactie
5 uur geleden, DD_ves zei:

even serieus, heb je hem nu weggezet met de benzinekraan dicht of open?

Dacht dicht daarmee dat ik nog twijfel, zeker dat ik hem zelfs niet kon starten na alle troubleshooting en bougie  in/uit ect...

 

in alle geval voorlopig doet m er nog morgen weten we meer 

Link naar reactie



mijn gedacht voor wat het waard is

Nieuwe cilinder met weinig compressie ? Dat is uw eerste probleem , of alleszins dat gaat dat in nabije toekomst zowiezo worden 

Als ik uw filmpje ziet lijkt dat te weinig. Ik "breek" soms mijn been bij de terugslag van een  nieuw geplaatste cilinder.

METEN :)  of uit elkaar halen

 

Natte bougie bij niet starten ? is normaal > hij start niet , dus dat je hem continu aan verzuipen bent door foute afstelling is misschien voorbarig.

Als je hem in gang duwt blaas je je bougie proper door de compressie, waardoor hij wel start. 

 

Dat uw ontsteking niet 100% juist staat gaat starten niet beïnvloeden.  Te vroege afstelling zou juist beter moeten starten , toch ?

 

Compressie/vonk/benzine 

 

Voor de rest no comment maar volg ik dit met aandacht

 

gr

 

 

 

aangepast door Adrian
Link naar reactie
3 uur geleden, Adrian zei:



mijn gedacht voor wat het waard is

Nieuwe cilinder met weinig compressie ? Dat is uw eerste probleem , of alleszins dat gaat dat in nabije toekomst zowiezo worden 

Als ik uw filmpje ziet lijkt dat te weinig. Ik "breek" soms mijn been bij de terugslag van een  nieuw geplaatste cilinder.

METEN :)  of uit elkaar halen

 

Natte bougie bij niet starten ? is normaal > hij start niet , dus dat je hem continu aan verzuipen bent door foute afstelling is misschien voorbarig.

Als je hem in gang duwt blaas je je bougie proper door de compressie, waardoor hij wel start. 

 

Dat uw ontsteking niet 100% juist staat gaat starten niet beïnvloeden.  Te vroege afstelling zou juist beter moeten starten , toch ?

 

Compressie/vonk/benzine 

 

Voor de rest no comment maar volg ik dit met aandacht

 

gr

 

vandaag was het idd weer drama om te starten, aanlopen lukt ook niet

vespa gaat terug in de garage tot ik iemand kan vinden die hem kan nakijken

nu nog iemand vinden omgeving Diest Tienen

 

 

aangepast door stroobants
Link naar reactie
  • 5 weken later...

was dit topic even vergeten :s, uit beleefdheid voor alle hulp even melden wat het probleem was .... 

:rolleyes: tot 3 maal nakijken toe een afgeknikte naftleiding door het oliereservoir onder de nafttank ...

vespa start van de eerste kick ... , wat een verschil.

nu timing nog afregelen en materiaal hiervoor zoeken, kwa jetting sta ik nu op 122 die standaard met de kit kwam.

dit weekend eens wat bollen en kijken wat bougieke doet

als iemand kan helpen omgeving diest/tienen  altijd welkom 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...