Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spaanse vespa kopen ja/nee ?


bacardi

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zoek mij misschien een Spaanse vespa aan te schaffen ,maar moet ik voor iets opletten bij start van zo een project? Ik bedoel is een Spaanse vespa moeilijker voor onderdelen, meer rotter op sommige plaatsen , minder in waarde (zoja waarom) ,enz... alle info is welkom

Ik wil gewoon geen kat in een zak kopen Alle of toch niet proberen .

Thnx 

Link naar reactie

Leuk! Ik zou vooral kijken dat de papieren in orde zijn en goed kijken naar het model... 

onder mijn 150s en 160gt heb ik beide een betrouwbaar px blok gestoken. Deze zijn betrouwbaarder en onderdelen beter verkrijgbaar... De kaders zijn meestal een mix van Italiaanse modellen zoals de sprint, vbb enz

Over smallframes en px-modellen durf ik me niet goed uitspreken maar ik vermoed dat deze bijna idem zijn als de Italiaanse...

 

succes!

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Zorg iig dat het frame zoveel mogelijk roestvrij is, dus nergens doorgerot. Liever voor een niet doorgerot en net frame iets meer betalen dan later veel geld kwijt aan dure las reparaties. (zelf die fout gemaakt, edoch niet altijd te voorkomen)

Mooiste zou zijn als je het frame ter plaatse goed kan controleren.

Onderdelen voor een spaans motorblok zijn wel te krijgen, maar vaak zeldzaam, duur en voornamelijk in Spanje. Dus het oude blok vervangen voor een px blok is idd een goed plan!

Tevens, mocht je het mooi vinden, kijk of je een mooi o-lak frame kan vinden. (oftewel originele lak) 

Als je die o-lak stijl mooi vind, (zie oa topic op German Scooter Forum) kan je dat erg veel geld schelen. Een scooter van nieuwe verf voorzien kan je zomaar 1500 euro kosten. 
Dus vind je een scooter met acceptabele originele verf, dan scheelt je dat vanaf de start van je project ook weer erg veel geld!

  • Bedankt 1
Link naar reactie

In tegenstelling tot een paar jaar geleden is vandaag vrijwel elk onderdeel van Spaanse motoren (mits wat googlen en translate-en) te vinden in Spaanse webshops. Zelfs voor Femsatronic onderdelen zijn er vandaag after market alternatieven. Prijzen zijn vrijwel identiek. Verzendingskosten zijn wat duurder en correspondentie met Spaanse shops vergt soms wat geduld. Of de motoren het reviseren waard zijn is dezelfde kosten/baten-discussie als voor Italiaanse piston ported blokjes. Als je houdt van authenticiteit lukt het prima. Wil je een daily cruiser die vlot mee kan met het verkeer anno 2020, dan lepel je’r met evenveel gemak een recenter blok onder. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...