Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorstellen uitlaat vraag


LockOn

Aanbevolen berichten

Beste Forum leden,

Wou me graag even voorstellen, ben Richard 27 jaar. Kom uit noord Nederland, en ben sinds kort in het bezig van een Vespa pk 50 xl Plurimatic.

Heb al gelezen dat het niet het populairst en betrouwbare model ik, maar wou het er toch op gokken. Heb hem gekocht van een hobbiest die hem klaar gemaakt had voor z'n vrouw, hij start elektrisch goed. Loopt mooi stationair en rijd verder lekker. Alleen het uitlaatje wou ik graag vervangen, de vorige eigenaar gaf aan dat deze hem behoorlijk smoorde.

Ik vroeg me af of de uitlaat voor de automaat anders is als de handgeschakelde?

Link uitlaat sio plus

Zou de uitlaat in deze link geschikt zijn? Het bouwjaar komt alleen niet overeen?

Verder zie ik bij sommige uitlaten een extra bochtje, heb ik die ook nodig?

Met vriendelijke groet,

Richard

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even de vorderingen, heb een tweedehands sito plus van marktplaats gehaald. 

Paste perfect, en hij loopt en start nog steeds goed. Heb even een test rit gemaakt, netjes warm gedraaid en daarna 15 minuten vol gas. 

Bougie gecheckt: 

IMG-20200417-WA0001.thumb.jpeg.951c5b731f61f7d7828026a9f56edff3.jpeg

Ben tevreden over de kleur. De topsnelheid is wat verschoven, hij haald nu een dikke 50 ipv, 43. Alleen heeft hij een dipje gekregen. Hij trekt redelijk weg tot 5 km/h, daarna voelt het alsof hij het niet kan trekken tot 20/25 km/h. En daarna trekt hij gewoon vlot naar de 45, en rustig richting de 50/52.

Heb al even wat rond gesnuffeld, maar zou het vervangen van de rolletjes de dip weg halen? 

Zat aan dit zetje te denken:
Link naar reactie

Hi

paste meegeleverde bochtje ook goed? Dat paste bij mij nl niet goed (dan kwam uitlaat onder spanning te staan)

wat rollen betreft weet ik het niet, ik heb zelf een 4bak Pk50xl. Misschien iets grotere sproeier monteren. Is kwestie van proberen denk ik. 
Gr Jopie 

Link naar reactie

Zat geen bochtje bij, heb hem op het originele  bocht gezet. Ziet er meer uit als een knie stukje wat er op zat. Hier paste hij spanningsloos op.

Zal eens even een sproeier kitje bestellen, heb de carb nog niet los gehad. Dus weet eigenlijk ook nog niet welke maat er momenteel in zit. 

Even een fotootje voor de sfeer:

IMG_20200410_152126.thumb.jpg.c172ddd6be443a64eedaddbc41174ca2.jpg

Link naar reactie

Schakeltjes worden inderdaad steeds duurder helaas. 

je zou je rollen eens kunnen controleren. Met een sito plus zou je theoretisch ook en grotere sproeier moeten plaatsen, grote kans dat het hiermee voorbij is. 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...