Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handvaten


ich_kw

Aanbevolen berichten

Ik zoek tips&tricks om oude handvaten te verwijderen en te monteren.

ik heb momenteel aftermarket handvaten en onlangs een setje gebruikte op te kop kunnen tikken. Aangezien verwijderen (zonder te snijden) en plaatsen van oude en wat verweerde, geen evidente job is, wou ik hier even polsen naar mogelijke tips/tricks.

Ze erop te schuiven en wat wd40 gebruiken weet ik maar helpt verwarmen in heet water of haardroger ook? Kwestie dat ik ze niet wil verneuken tijdens erop te schuiven want zoals je ziet zijn ze al in redelijke staat van ontbinding.

FC2DB57C-E691-4960-BBD3-626422AC2E07.jpeg

1B0BF630-C063-4E98-A680-4C6E321DC6EB.jpeg

Link naar reactie

Nice find! 

WD40 en rubber zijn niet de beste vrienden! En zeker niet met oude! De buitenste kost lost van de kauwgomachtige binnenkant en je houd enkel een plakkerige boel over.

Good old vaseline uit het badkamerkastje en zorgen dat de stuurbuisjes spotless zijn, Kristof. 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik gebruik een compressor om de handvaten eraf te halen, ik probeer er tussen te blazen, zo kan je de handvatten eraf schuiven, soms in combinatie met silicone spray.

Om ze erop te schuiven gebruik ik haarlak, schijft er gemakkelijk op en plak dan beetje waardoor ze niet ronddraaien bij gas geven.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...