Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie uit uitlaat en stilvallen na winterstop.


sinnerman

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Mijn vespa:

PX 150cc, bouwjaar 2011,  17500km. sip sportuitlaat (rode met 2 pijpjes) origineel sproeistuk vervangen, en diameter 102 gestoken.

Voor de rest volledig origineel. Na de zomer benzine kraantje dichtgedraaid en laten stilvallen, benzine tank volledig gevuld, en onder dekentje

aan druppellader in zijn bedje gestoken. Gisteren: luchtfilter gekuisd met benzine, en nieuwe olie in vitessenbak gedaan.

 

Probleem:

Deze middag gestart, choke volledig open, electrisch willen startten, maar wou precies niet overslaan (misschien tijd voor nieuwe batterij?)

Dan maar Kicken, na moeilijke en zware kickstart toch aan de praat gekregen, choke uit en eventjes stationair laten draaien.

Na tijdje gezien dat er een redelijke hoeveelheid olie-achtige vloeistof uit uitlaat kwam, redelijk veel, bij gasgeven spetterde het over de oprit.

(ik denk ongeveer een derde van een bier glas) na tijdje beter en enkele honderden meters gereden, gecontroleerd was beter.

Naar bakker gereden op ongeveer 2,5 km. opnieuw electrisch kunnen starten maar na ongeveer 2km tijdens rijden stilgevallen,

(precies geen toevoer van benzine meer) Eventjes laten staan, en terug kunnen starten maar na ongeveer 1km terug stilgevallen,

eventjes gewacht en terug kunnen starten, maar opnieuw zelfde probleem.

 

Iemand enig idee waar ik moet beginnen kijken? De eenvoudige dingen probeer ik zelf op te lossen, gewoon ook omdat ik dit wel leuk vind,

maar ik ben ook geen professional, als het te technisch wordt moet ik afhaken.

 

Alvast bedankt,en hopelijk kunnen we allen snel terug genieten van een gezellig en mooi ritje onder vrienden.

S.

Link naar reactie

Heb je tank es uit het frame, gegarandeerd een dikke vette luchtbel onder je benzinekraan.

  • Haha 1
Link naar reactie

Hey Frederik9111,

Bedankt voor je reactie, kan je mij wat meer uitleg geven? Moet ik ergens op letten als ik benzine tank los maak? Moet hij er volledig uit?

Andere dingen waar een leek moet op letten?

Alvast bedankt.

S.

Link naar reactie

Of verzopen want als je de tank helemaal vol doet bij een originele benzinekraan loopt er benzine langs ontluchting in je carbu en als dan je vlotter naald niet mooi meer afsluit heb je het zitten.

Link naar reactie

Troep op het filter in de carburateur onder ronde deksel, of troep in benzine tank. Luchbellen in benzineslang is idd ook goed mogelijk.

Probleem oplossen lucht in benzineslang; schroef ronde deksel even kort losdraaien tot alle lucht eruit is en dan schroef weer dicht draaien.

Dan met kickstart starten.

Link naar reactie

Ok, bougie nagekeken en was inderdaad nogal donker en ¨nat¨ dus waarschijnlijk versmoord.

heb dan enkele maal gekicked met bougie er uit, afgekuisd en er terug ingedraaid. starte redelijk normaal, geen olie

meer uit uitlaat en toertje gedaan van ongeveer 8km, niet meer stilgevallen, alles voelt normaal. Behalve: veel

meer blauwe rook bij rijden dan wanneer ik hem op stal gezet heb.(zelfs na 8km) Iemand enig idee? kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor jullie respons.

S.

Link naar reactie

T'is in orde!

filtertje in carburator, onder rond dekseltje uitgehaald en gereinigd in benzine.

in rond tonnetje onder filter, restje benzine opgezogen met doekje en er zat wat bezinksel onderin,

en dit voorzichtig met perslucht weggeblazen.

 

Goeie testrit gedaan en is terug als voorheen.

Bedankt aan allen voor de hulp!!

S.

  • Like 1
Link naar reactie

Dit kan niet verklaren waarom je tijdens het rijden na 2km stilvalt. Check je benzineleiding maar es op luchtbellen.

Link naar reactie

Zadel opheffeb, 5 M8 boutjes lossen en opheffen. 
Beetje zelf zoeken en goolgen wil altijd wel es helpen. :rolleyes:

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...