Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tubeless velgen, wielrichting


De Nice

Aanbevolen berichten

Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

20200331_172316.jpg

20200331_172250.jpgspan widgetspan widgetpan widgetspan widget

Link naar reactie
3 minuten geleden, Mister T zei:

Volgens mij bovenste vooraan en onderste achteraan.

Dus de onderste met dunne velghelft achteraan met rijrichting rear naar links ? Dan gaat ie toch tegen rijrichting? Bij sip moest je front en rear velg-bandcombi dus ook apart bestellen, waren 2 aparte artikels. Bovenste foto kan ik idd volgen want is juiste rijrichting. Waarom die specifiek vooraan? 

aangepast door De Nice
Link naar reactie

Ik heb een lange tijd, 5000km, met de voorband in de verkeerde richting, gereden. Nadien een nieuwe band in de juiste richting erop gelegd, zelf gedaan op de tubless velg wat geen aanrader is met maar één groot meer zwak bandenijzer,  maar geen verschil gevoeld in rijeigenschappen met de Px 215 setup.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Thomas78 zei:

Ik heb een lange tijd, 5000km, met de voorband in de verkeerde richting, gereden. Nadien een nieuwe band in de juiste richting erop gelegd, zelf gedaan op de tubless velg wat geen aanrader is met maar één groot meer zwak bandenijzer,  maar geen verschil gevoeld in rijeigenschappen met de Px 215 setup.

Het is ook een probleem hoe je het reservewiel moet monteren, als voor-of achterband. :)  Ik zou het als achterband monteren. 

 

Blijkbaar maakt het een verschil uit bij regenweer hoe je de band monteert. 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
  • Like 1
Link naar reactie
2 minuten geleden, nero zei:

Het wiel op de bovenste foto  moet je gewoon omdraaien en zo monteren.  Dan klopt de rijrichting vooraan en ook de dunne velghelft. 

Groetjes, nero. 

Dat kan ik volgen, dan klopt de pijltjesrichting idd. Mr op de onderste foto is de dunne velghelft getrokken, met pijltje rear naar links, dat ligt dan toch verkeerd?

Link naar reactie
1 minuut geleden, nero zei:

Het is ook een probleem hoe je het reservewiel moet monteren, als voor-of achterband. :)  Ik zou het als achterband monteren. 

 

Blijkbaar maakt het een verschil uit bij regenweer hoe je de band monteert. 

Groetjes, nero. 

Nero, 

 

Ik als "kuisfreak" rij niet in de regen, anders moet ik uren kuisen met oorstokjes en tandenstokers in aanslag...je kent mij toch ;-) .

  • Haha 1
Link naar reactie

Ja godver, die C-tijden doen me niet goed... snap em eindelijk :) pijltje naar links met rear is dus achterwiel, pijltje naar links met front is dus voorwiel. Fabrikant heeft het zo simpel gemaakt door het erop aan te duiden dat ik het niet meer snap, zo dom kan ne mens dus zijn...

  • Haha 2
Link naar reactie

Yep. De pijltjes geven niet de “rijrichting” van de Vespa maar de draairichting van het wiel. :-)

Het profiel is ietsje schuin maakt om vooraan veel remgrip en achteraan veel tractiegrip te hebben.

  • Like 1
Link naar reactie

Dus zoals ik al zei bovenste vooraan en onderste achteraan. Bij Michelin heb je ook banden waar de V in het profiel vooraan en achteraan omgekeerd staat.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...