Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carbu


joeri77

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb gezien dat er vuil ik de carbubox ligt( zie foto) kan dat kwaad en van waar komt dat vuil? Heb nu mijn luchtfilter proper gemaakt. Moet die ingespoten worden met iets of niet? 
Heb ook ergens gelezen op dit forum dat er  een gaatje geboord word in de luchtfilter (hartje) waarom word dat gedaan en welk nut heeft dat. 
ik hoor graag jullie tips en uitleg

alvast bedankt

mvg

235D0E8C-1853-4CEC-82CC-04F5D073D29F.jpeg

91495BE4-9A45-4E85-92E0-7B2AD4EB67DF.jpeg

167A1F60-C6BD-44F5-887B-6DACC2FA9F42.jpeg

D8732BDA-640A-4F09-A56F-154310C0B9BF.jpeg

Link naar reactie

Beetje vuil in de carb box kan geen kwaad, daar dient het luchtfilter voor.

Luchtfilter hoef je maar 1 keer in de zoveel tijd schoon te maken. (uurtje in wasbenzine haalt erg veel vuil weg)

Die twee gaatjes boren in luchtfilter is niet nodig, alleen interessant voor zwaardere cilinders. (210, 225) 
Als je dat doet moet je ook meteen sproeiers aanpassen.

Is het blok helemaal standaard, dan liefst de carburateur ook helemaal standaard laten!

De carb schoonmaken met wasbenzine en carb cleaner (1 keer per jaar) is altijd een goed plan! (en vervang dan ook meteen alle pakkingen)

Link naar reactie

Bij elk onderhoud blaas je best zo veel mogelijk stof weg. Beetje naspoelen met remreiniger om olieresten en andere muck te verwijderen en klaar. 

Vandaag zijn alleen nieuwe merkeigen Piaggio-luchtfilters mét gaatjes te koop (de vroegere PX200-exemplaren). Meestal gewoon een sproeiermaatje groter (bij elke wijziging is een jet-check nodig) en je merkt meteen het verschil (ook bij kleinere cc's). Een standaardcarbu jetting geeft alles behalve de "beste" motorprestaties; wél de prestaties met de breedste veiligheidsmarges. Net als alle andere tuningwijzigingen: tracht éérst te begrijpen hoe alles funtioneert, wat je doet en welke effecten/gevolgen wijzigingen kunnen hebben voor je aan het sleutelen gaat.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

hoi,

Dank voor de reacties.

Ik heb me nu een andere luchtfilter besteld bij SIP en heb me ook het setje sproeiers bij besteld.

Ben ook van plan een andere uitlaat aan te schaffen (expantie)

Dat is voldoende dan om die zaken aan te passen voor die uitlaat?

nog een vraagje?

ik meng mijn benzine niet zelf. heb nog steeds de pomp zitten die alles mengt.

heb hier gelezen dat je die beter afkoppeld en zelf benzine gaat mengen.

wat als je dan gaat rijden en je moet tanken? tank je dan twee takt aan het benzinestation?

ik hoor het graag

mvg

Link naar reactie

Beste yoeri 77,

tweetackt benzinepompen zijn helaas niet meer te vinden ,. Koop een mengflesje bij maskes of vespa classicparts . Via webshop. Of ook verkrijgbaar in een moterzaak .

op dit flesje staan markeringen zodat je het juiste percentage tweetackt olie bij je benzinedoet.

best tank je euro98 .   Dus altijd flesje olie meenemen als je een rit doet . Of toch als je moet tanken .

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 2/4/2020 om 17:45, Vespamario zei:

Beste yoeri 77,

tweetackt benzinepompen zijn helaas niet meer te vinden ,. Koop een mengflesje bij maskes of vespa classicparts . Via webshop. Of ook verkrijgbaar in een moterzaak .

op dit flesje staan markeringen zodat je het juiste percentage tweetackt olie bij je benzinedoet.

best tank je euro98 .   Dus altijd flesje olie meenemen als je een rit doet . Of toch als je moet tanken .

Er zijn nog zeer veel pompen waar je 2takt kan tanken . 

Vraag wel of ze met 95 of 98 mengen. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...