Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wachttijd nummerplaat/inschrijvingsbewijs


Aanbevolen berichten

Op 19 juli mijn vignetten/stickers van een nieuwe vespa px 125 bij de dealer gaan halen, op 20 juli ben ik bij de verzekering langsgeweest, vandaar een roze inschrijvingsformulier meegekregen/ingevuld. Zondagavond 23 juli dit formulier prior opgestuurd en vandaag 02 augustus heb ik mijn nummerplaat en inschrijvingsbewijs nog steeds niet ontvangen...Is het normaal dat dit zolang duurt? Is dit wegens vakantieperiode en onderbemande dienst DIV ? Hoelang hebben jullie ongeveer moeten wachten op een nieuwe plaat?

Heb al spijt dat ik niet gewoon een dag verlof genomen heb om zelf mijn nrplaat in Kontich te gaan halen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Zelf gaan halen is inderdada het allerrapste. Ik ben om 9u naar de dealer geweest. Met d epapieren eerst naar de verzekering en daarna naar de DIV. Was om 11u30 terug thuis. De batterij van de vespa moest nog geladen worden. En om 15u was ik thuis met m'n wesp.

Maar jij moet wel heel lang wachten. Misschien idd iets te maken met de vakantieperiode.

Link naar reactie

hoop ze te hebben tegen dit weekend...wou misschien eens to in maasmechelen bollen...

:(

voor de wagen ook is opgestuurd en was binnen de 3 dagen terug..voor mijn wesp ben ik ze gewoon zelf gaan halen, uurtje moeten wachten!

Iemand die ik ken heeft van de zomer 2 weken moeten wachten op zijn platen dus ik zou zeggen : geduld! hehe

Link naar reactie

Ik heb onlangs een plaat laten aanvragen en heb er drie weken op gewacht (er zaten wel 2 weken India tussen waarbij ik natuurlijk niets kon ondernemen)

Ik had mijn verzekeringsagent de plaat laten aanvragen op dinsdag en donderdag had ik het inschrijvingsbewijs in de bus. Ik dacht dat de plaat met de post ging komen (en de verzekering dacht dat ook) maar om één of andere duistere reden was dat niet het geval. Na veel gebel en geloop bleek dat ik de plaat zelf moest gaan afhalen bij DIV. Daar anderhalf uur gewacht en na het tonen van alleen mijn inschrijvingsbewijs m'n plaat meegekregen. Het is mij dus nog altijd een raadsel waarom ze de plaat niet gewoon hebben opgestuurd.

Enfin, eind goed al goed, ik scheur tegenwoordig dus rond met een witte PX125 ... WIIIIIIIEEEEEEEEE

Link naar reactie

ze hebben je die niet opgestuurd omdat je verzekeringsmakelaar dat moet vermelden bij de DIV of je de plaat komt afhalen of wil laten opsturen naar een bepaald adres. Jouw makelaar zal per ongeluk dat niet hebben aangevinkt...soit je rijdt rond nu dus ...

Link naar reactie

Net gebeld naar DIV en dan kunt ge met uw referentienummer de stand van zaken vragen.

Na het intoetsen van het referentienummer wisten ze me te zeggen dat ze mijn aanvraag aangekregen hadden en dat het nog steeds in behandeling is...daarna kunt ge de opties " doorverbonden worden met een medewerker" kiezen, wat ik dus ook deed en dan krijg je te horen dat deze functie momenteel buiten gebruik is aaaaaaaaaaah kan ik nog gewoon zitten te wachten zonder iets te weten...

Link naar reactie

Na enkele telefoontjes met de DIV

Een plaat voor een vespa aanvragen (met de post) duurt 3-4-5 weken.

Oorzaken:

1. ambtenarij

2. vakantie

3. in Belgie voert men geen vespa's meer in, ze komen vanuit Nederland.

daarom moeten allerhande controles uitgevoerd worden(staat hij bv geseind? een

nieuwe vespa???)

Als je dan vraagt of dat niet sneller kan zeggen ze doodleuk dat als je zelf komt je je plaat binnen de 20 minuten hebt...

Ga ze dus zelf halen.

Dit kan natuurlijk allemaal quatsch zijn, dit is wat ik kon opmaken uit enkele telefoontjes, ze begrijpen daar zelf niet helemaal wat ze daar doen...

Link naar reactie

Jelle, niet doen.

Je kan vragen dat of ze je formulier aan de balie leggen.

1 dag op voorhand bellen.

Weer enkele dagen uitgespaard... Een envelop en postzegel zoeken kost energie hoor. Om dan nog maar te zwijgen over dat formulier te zoeken en in de envelop te steken...

Link naar reactie

idd maar had er nog vertrouwen in aangezien ik mijn autonummerplaat op 2 dagen in de bus had...echt als je zoiets voorhebt merk je pas hoe vierkant de administratie draait. Ik heb zeker 10 keer naar de infokiosk gebeld en als je dan de stand van zaken opvraagt dan is je aanvraag in behandeling daarna kan je dan kiezen om een medewerker (werker is in dit geval echt een eufemisme van jewelste) te spreken, de eerst 5 keren dat ik dat koos was deze optie door toedoen buiten hun wil om niet beschikbaar, nadien nam er gewoon niemand op en kreeg je te horen dat alle medewerkers in gesprek waren en je best een andere keer terugbelde. Dan heb ik ook een keer of 3 naar de klachtenbalie van de federale overheidsdienst mobiliteit, dan kan je steeds de optie kiezen om in het nederlands geholpen te worden, kreeg ik 2 van de 3 keer een franse die me amper verstond maar ik vertikte het zelf frans te spreken hoewel ik me wel verstaanbaar kan maken. Daar kreeg ik dan telkens een nummer waarop ik rechtstreeks iemand zou kunnen spreken ivm inschrijvingsaanvraag maar op de nummer die ik zo kreeg nam ook nooit iemand op, had in totaal al 4 tel-nummers van de DIV. Bovendien "werken" de ambtenaren ook slechts van 8.30 tot 15.30. Uiteindelijk het nummer van de infokiosk DIV nog eens geprobeerd en daar uiteindelijk iemand te pakken gekregen. Die vertelde doodleuk dat ik waarschijnlijk wel eind augustus mijn plaat zou hebben en dat dit normaal is omdat het een ingevoerd motorvoertuig is maar dan ging garage ennekens net in verlof dus dan zou ik al niet meer voor midden september kunnen rondbollen. Dus dan maar gevraagd om m'n roze formulier terug te sturen en gezegd dat ik zelf m'n plaat in Kontich ga halen. Ondertussen had ik al sinds 24 juli kunnen rondrijden, dus lessons learned en ga ik voortaan zelf m'n plaat halen. Maar ik snap echt niet hoe het komt dat wanneer je uw plaat zelf gaat halen het slechts 30min duurt en wanneer de ambtenaren in Brussel het moeten regelen het 4 a 5 weken duurt...

Link naar reactie

vandaag langs DIV in Kontich geweest 1h30 moeten wachten en op 3 minuten aant loket had ik mijn plaat, snap dus echt niet waarom mijn formulier al 2,5 weken onbehandeld bij de DIV in brussel lag...Kan ik eindelijk vanavond of morgenvoormiddag mijn PX gaan halen, jihaaa!!!

Link naar reactie

Vandaag mijn nieuwe vespa PX125 gaan afhalen direct 40km gereden, had voordien nog nooit eerder met een vespa of moto gereden enkel 2 keer aan zee met de automatische klasse B-scooterkes van de schoonouders...Twas wel een ervaring: Paar keer een wheely gedaan zonder het zelf te willen door koppeling iets te snel te lossen. Toen ik thuiskwam merkte ik dat ik heel den tijd niet hoger had opgeschakeld dan 3de, had wel maximaal 70km/u gereden aangezien ik hem nog moet inrijden maar het rook toch een beetje verbrand...is natuurlijk nog nieuw dus hoop dat dat de oorzaak van de lichtjes verbrande geur was en dat ik geen schade heb gemaakt.

Weet wel niet of ie goed afgesteld is want in neutraal aan de lichten valt ie makkelijk stil als ik geen gas geef. Iemand enig idee?

Link naar reactie

Proficiat Jelle. Vroem vroem, maar een beetje voorzichtig doen hé.

Neiwu moteurke stinkt altijd wel een beetje als ie warm gereden wordt (uitlaat, verf enz.. maar 't mag natuurlijk nie echt ergens gaan branden hoor!

Als modern-vesper weet ik niet waar de afstelmoer voor je ralenti staat maar daar zal iemand anders wel raad kunnen geven. Kijk trouwens ook eens in je gebruiksaanwijzing (vermits je een nieuwe gekocht hebt), normaal staat daaar in waar die afstelmoer zit, onder de hoofding "Hoe het leegloop toerental afstellen?".

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...