Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V50 koppeling


koeno83

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn v50n 1967 koppelt erg zwart, blok is net gereviseerd. Ik heb de kabel binnen en buiten al vervangen maar dat lost het niet op.

Koppelingsplaten, veer, drukpen en drukplaat zijn vervangen. 

Kan het komen door een te sterke veer? Het is een koppeling met 1 grote veer.

Was een setje van Ferodo heeft iemand ervaring hiermee? 

Hoor het graag,

groet Koen

Link naar reactie
4 uur geleden, sidvespa zei:

Bij het plaatsen van de nieuwe koppelingsplaten deze eerst in sae30 olie laten weken ? 

Ja die heb ik vooraf laten weken in de olie. Denk alleen dat dat ook niet moet uitmaken voor het zwaar indrukken van de koppeling maar meer op het ontkoppelen zelf, ontkoppelen en rijden gaat wel goed alleen dus erg zwaar. 
Ook met de koppeling in blijft hij vooruit gaan en ontkoppeld dus niet volledig.

 Vermoed dat de nieuwe platen te dik zijn. Heb nieuwe besteld en dan nog maar eens proberen. 

Link naar reactie

Probleem hopelijk gevonden. Had een tweede blokje reviseert met dezelfde koppelings platen en veer. Deze maar even opgemaakt. De platen hebben dezelfde dikte als de originele alleen de veer heeft een ronding minder. De nieuwe veer kon nog maar een klein stukje in. 
 

Kun je de koppeling bij een smallframe makkelijk verwisselen zonder de motor onder het frame weg te halen? 

9BD0BBE9-18A8-4412-BC03-D298F8D793DC.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

En zorg dat je het gebied rond het koppelingsdeksel goed schoon maakt, voordat je het deksel eraf haalt. Zo voorkom je vuil in het blok, en vuil tussen het deksel en carter nadat je alles weer in elkaar hebt gezet. (met lekkage en ellende tot gevolg)

Link naar reactie

Ik ben b

Op 14/4/2020 om 19:37, LordHelmchen zei:

Misschien helpt dit bij jouw problem. Je kunt gerust ook maar 6 veren inzetten.

Ik ben benieuwd hoe dit rijdt. Als een Cosa?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...