Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb1 1959


kurt030

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Ik heb enkele jaren geleden een bouwpakket vespa vnb van 1959.i

Ik heb hem gekocht met het origineel aankoopfactuur en origineel italiaanse nummerplaat. 

Hij is door de vorige eigenaar die hem heeft gekocht bij een antiekhandelaar in italie herspoten geweest in het mat zwart met rood.

nu zou ik deze willen restaureren en proberen te maken met alle juiste details van een 1959 .

Nu heb ik ondertussen al gelezen dat een 59 verschillende kleine details anders heeft dan een later model.

Mijn vespa zou een vespa vnb1 van november 1959 zijn met chassisnummer 04264 

Wie kan mij op al die details wijzen,zodat ik kan proberen om dit zo goed mogelijk na te streven.

Groeten uit het zonnige Wommelgem :-) 

 

Link naar reactie

ik ga alles nog verder demonteren om het beter voor te bereiden om te spuiten.

de te spuiten delen heb ik (denk ik) allemaal.

Voorspatbord, frame, stuurdelen,wielen,zijkbakken.is er nog iets dat ik mee moet laten spuiten?het zou een beetje dom zijn om 2 keer dingen te moeten laten spuiten.

De originel kleur was pistache groen. Nu heb ik gelezen dat de origine kleur door max meyer. gemaakt is.Maar ik veronderstel dat die kleurcode door andere verfleveranciers ook gemaakt kan worden.

Wat is de juiste benaming van deze verfcode?

 

 

Link naar reactie

Pistache groen? 

Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840)

Niet vergeten mee te  spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!)

 

 

Link naar reactie

Mijne was een licht blauwe in O lak. De standaard zat per zijde vast met 1 bout ipv 2 zoals later dit klopt bij jou frame, mijn claxon was ook zwart, billen zonder sier trim klopt ook. Ik vind de tank dop er wel wat raar uitzien, ziet er niet origineel uit...

Link naar reactie
24 minuten geleden, Sucho10 zei:

Pistache groen? 

Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840)

Niet vergeten mee te  spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!)

 

 

als ik de chrome lichtschakelaar mee laat spuiten is het wel juist,of moet het ook een ander model zijn.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Sjoerdo zei:

Mijne was een licht blauwe in O lak. De standaard zat per zijde vast met 1 bout ipv 2 zoals later dit klopt bij jou frame, mijn claxon was ook zwart, billen zonder sier trim klopt ook. Ik vind de tank dop er wel wat raar uitzien, ziet er niet origineel uit...

die tankdop was mij ook opgevallen.ik zou liever de juiste erbij hebben maar deze is makkelijker omdat je hem op slot kan doen

Link naar reactie

Heb je al Belgische papieren ? ,? ;)

als je deze nog niet hebt zou ik deze als eerste in orde maken :o gewoon om u een grote teleurstelling achteraf te besparen van veel geld in een scooter gestoken te hebben en er dan op een legale manier niet mee op de weg te kunnen :wacko:

grtz sidvespa

Link naar reactie
1 uur geleden, Sucho10 zei:

Pistache groen? 

Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840)

Da’s idd de enige correcte kleur. 

De mijne heb ik (op de motorinhoud, schuine poor en uitlaat na) volkomen factory original herbouwd.

Mogelijk ben je wat met deze fotootjes. De kleur op de “na” fotootjes lijkt warmer en dieper dan het is; komt wellicht door het zomerse avondlicht, toen. 

 

14209413-F990-46F1-8EFC-257D796BC875.jpeg

273BA486-DDDD-43E7-BC16-34842C301010.jpeg

DA5D7C37-E9F2-4C31-8F4C-041148FD55B7.jpeg

BB5FEAAC-CA28-465A-A5C1-97578D9F544A.jpeg

89BBDDD2-0759-484A-B538-D733AE6D8C2D.jpeg

DA59B974-5FA9-439F-8EAB-954C7ADC0119.jpeg

E4F95E38-39FF-431B-95F4-52B79EF5E8F6.jpeg

748EFAC5-7E09-418C-9378-0C1CC9F246C1.jpeg

22B51FF8-943D-4018-AE68-451EB2795E22.jpeg

8B1797B1-C642-4179-8EE8-B40C655EB620.jpeg

58B2FF5E-6A0E-4524-83E0-BB0A0FB8A836.jpeg

668685F0-1B53-420C-8DA8-2603E5FCFB89.jpeg

Link naar reactie
55 minuten geleden, sidvespa zei:

Heb je al Belgische papieren ? ,? ;)

als je deze nog niet hebt zou ik deze als eerste in orde maken :o gewoon om u een grote teleurstelling achteraf te besparen van veel geld in een scooter gestoken te hebben en er dan op een legale manier niet mee op de weg te kunnen :wacko:

grtz sidvespa

P

apieren zijn al in orde.bedankt voor de tip!!

 

Link naar reactie
2 uur geleden, Sucho10 zei:

Pistache groen? 

Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840)

Niet vergeten mee te  spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!)

 

 

 

Link naar reactie

Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself).

En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden.

Link naar reactie
9 uur geleden, Sucho10 zei:

Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself).

En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden.

 

9 uur geleden, Sucho10 zei:

Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself).

En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden.

benzinetank ook mee in kleur, en zijn er delen van de motor die ook mee in kleur moeten

 

Link naar reactie
2 uur geleden, Sucho10 zei:

Van de motor wordt niks gelakt.

Een aardigheidje is het zadel: of wel 2 aparte (zadel en kussen) ofwel 1 duozadel (was destijds een optie!!!).

 

2 uur geleden, Sucho10 zei:

Van de motor wordt niks gelakt.

Een aardigheidje is het zadel: of wel 2 aparte (zadel en kussen) ofwel 1 duozadel (was destijds een optie!!!).

deze heeft een duo zadel.maar ik weet niet waar ik het heb gelaten :-) 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...