Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'86 px200 lusso tuning brainstorm


DD_ves

Aanbevolen berichten

11 uur geleden, Bowyer zei:

Bij Betere beschouwing waren er toch ook nog wat plekjes waar de lak er best wat dikker op had mogen zitten. Dus het hele spul ligt nu geschuurd klaar om nog eens gespoten te worden.

Ik ga denk ik maar eens met mijn werkgever overleggen of ik de hal mag gebruiken op een zaterdag.

Een boot schilderen is niet zo spannend hoor mits je een goede schuurmachine hebt of liever meerdere voor verschillende doeleinden. Het mooie van de romp van een boot is dat het meestens hele grote vlakken zijn. Als je dan al een klein beetje hebt kunnen oefenen dan is het prima te doen.

Met een goede roller is een open zeilbot van net geen zes meter in een uurtje gerold.

Wat is een poncelet? Heb je die vernis nog?

Een soort houten speedboot a la Riva.

Het ding moet er uit zien alsof er een laag glas opligt. Dat vind ik het spannende, gewoon de moed vinden er aan te beginnen.:rolleyes:

Vernis en beits staan nog ergens in het schuurtje denk ik/hoop ik.

 

@DD_vesknap werk!

unnamed.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
11 uur geleden, Frissenappel zei:

Een soort houten speedboot a la Riva.

Het ding moet er uit zien alsof er een laag glas opligt. Dat vind ik het spannende, gewoon de moed vinden er aan te beginnen.:rolleyes:

Vernis en beits staan nog ergens in het schuurtje denk ik/hoop ik.

 

@DD_vesknap werk!

unnamed.jpg

Als het gaat om de twee componenten vernis van epifanes dan is dat niet zo heel spannend. Ik heb daar ook al veel delen mee gedaan en de grote truuk is om het genoeg te verdunnen.

Doe je dat niet dan ga je aanzetten zien. Die of andere fouten er weer uitschuren is niet grappig het spul word er vreselijk hard. Dus heel goed voorbereiden en goed ontvetten en dan met het juiste soort roller of langharige platte kwast hard doorwerken. eenmaal iets ingerold niet meer aankomen want dat ga je zien. een eventuele zakker kan je als de lak hard is er met een scheermes voorzichtig af schrapen en daarna polijsten. Als je het goed gedaan hebt dan lijkt het alsof er water op ligt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
23 minuten geleden, DD_ves zei:

                                                                                                                                

                                                                         Kader is klaar :wub:

 

 

 

563A590A-CDC6-48F6-BED7-0FC244795727.thumb.jpeg.5bed05b22b942053b3343e29fc72ce18.jpeg

                                                                         Mooie "groene kleurtint"! … nu nog hier en daar een paar kleine rode en witte accentjes...en je bent een "echte Italofiel" ;)

 

 

aangepast door Vespaciao
TI AMO ITALIA
Link naar reactie

Weet iemand of en hoe je kan zien of er voor de grote wielmoer vooraan een rondel moet komen?

Ik weet het niet meer, en ik twijfel omdat er op onderstaande tekening geen staat:

31078F0A-88CF-4FC1-B632-86021AD13D7C.thumb.png.65ec32365d0548284102cf39cdfe8adb.png

Link naar reactie
59 minutes ago, nero said:

Ik vermoed van niet. Anders krijg je de circlip mogelijk niet meer geplaatst (deze zorgt ook voor borging trouwens). 

Groetjes, nero. 

Ik heb die circlip idd volledig moeten verplooien om die door dat gaatje te krijgen. Ga ‘m der weer uithalen en de rondel verwijderen... ;)

  • Like 1
Link naar reactie

Bon.. hij wil ni starten.. :unsure:

 

Hij doet helemaal niks. 
zelfs niet met startpiloot in de carb of bougiegat. Niks. 
Wat me doet vermoeden dat het aan de ontsteking ligt. Die staat op IT en ik heb vonkjes. 

190cc Pinasco

60mm krukas

 

 

Nieuwe carburateur (SIP 26/26 met 55-160 160-BE3-138).
Nieuwe benzinekraan (BGM faster flow).

Ontsteking komt van deze Vespa en werkte. Nieuw vliegwiel.

Kabelboom is niet aangesloten. 
Naft komt in de carb (ik voel spetters bij het kicken). 
Nagekeken momenteel:

- bourrages zitten normaal gezien goed

- geen luchtbel in benzineslang

- Piston zit in de goeie richting

wie heeft er een idee?

Dit ligt waarschijnlijk aan mij :D

ik zou de stator kunnen wisselen en eventueel de carb ook. Ik heb hier een nieuw gemaakt sprintV blok liggen dat gedraaid heeft. 


help! :ph34r:

Link naar reactie
1 hour ago, jeansprint said:

Bougie...

Nieuw, 2 geprobeerd ;)

38 minutes ago, Lewis'86 said:

Wauw knap werk hoor!! benieuwd hoe die zal rijden :D

 

Niet voorlopig :P

  • Like 1
Link naar reactie

Heb je de carburateur goed vast gezet? Had ik pas bij een px, net wat valse lucht en hij start niet. 
Je kunt een beetje benzine door het bougiegat gooien. Start hij dan is je ontsteking oké.

 

Link naar reactie
6 minutes ago, koeno83 said:

Heb je de carburateur goed vast gezet? Had ik pas bij een px, net wat valse lucht en hij start niet. 
Je kunt een beetje benzine door het bougiegat gooien. Start hij dan is je ontsteking oké.

 

Ik denk het wel. Ik heb start pilot in het bougiegat gespoten, zonder succes. Vandaar dat ik aan de ontsteking denk. 
Als die van de SprintV erop past, dan is het nog redelijk snel getest. 
Ik zag daarstraks wel al dat de schroefdraad van het vliegwiel niet overeenkomt met de puller die ik heb, maar heb dat kunnen omzeilen door de houder van mijn buzwangle te misbruiken. 

Link naar reactie

Heb je de choke aangesloten?  Een 225cc- cilinder verbruikt nogal wat benzine. 

En opletten met startpilot, ik zou dat niet gebruiken voor een eerste start ivm met de smering. 

Een beetje geduld kan ook helpen, de filmpjes  "start van de eerste kick" zijn meestal fake news.  :)

Groetjes, nero.  

aangepast door nero
  • Bedankt 1
Link naar reactie
6 hours ago, nero said:

Heb je de choke aangesloten?  Een 225cc- cilinder verbruikt nogal wat benzine. 

En opletten met startpilot, ik zou dat niet gebruiken voor een eerste start ivm met de smering. 

Een beetje geduld kan ook helpen, de filmpjes  "start van de eerste kick" zijn meestal fake news.  :)

Groetjes, nero.  

Die is aangesloten. Moet ik die gebruiken?

Mijn piston en cilinder zijn ingepapt met 2takt. 
 

Ik heb toch een 3 tal uren aan het kicken geweest :D

 

Link naar reactie

:wacko:Als de motor na 3 keer kicken niet aanslaat, beter stoppen, zonder smering van benzine plus olie wordt de cilinder er niet beter op.

Simpelweg de grondplaat op IT zetten is bij een compleet aangepast blok niet genoeg, je krukas en cilinder zijn compleet anders, dus tdc is anders, dus moment van vonk is daardoor gewijzigd.

Ja het aantal graden zal wellicht hetzelfde zijn bij een pinasco cilinder als bij standaard setup (weet ik niet, check gsf voor de juiste gegevens) maar je tdc is compleet anders, en vanaf tdc bepaal je het btdc. (btdc = tdc min aantal graden voorontsteking die bij de bewuste cilinder hoort)

Link naar reactie
51 minutes ago, Niels_1977 said:

:wacko:Als de motor na 3 keer kicken niet aanslaat, beter stoppen, zonder smering van benzine plus olie wordt de cilinder er niet beter op.

Simpelweg de grondplaat op IT zetten is bij een compleet aangepast blok niet genoeg, je krukas en cilinder zijn compleet anders, dus tdc is anders, dus moment van vonk is daardoor gewijzigd.

Ja het aantal graden zal wellicht hetzelfde zijn bij een pinasco cilinder als bij standaard setup (weet ik niet, check gsf voor de juiste gegevens) maar je tdc is compleet anders, en vanaf tdc bepaal je het btdc. (btdc = tdc min aantal graden voorontsteking die bij de bewuste cilinder hoort)

Er is smering op mijn piston/cilinder. Heb de kop eraf gehad, alles is mooi gesmeerd.;)

Standaard setup PX is AT (23°). Voor de 225 is het IT (18°).

Ik begrijp je opmerking niet goed denk ik.

Ik heb de ontsteking op IT gezet, en wilde die gaan checken met een strobe. Alleen heb ik daarvoor wel een draaiende motor nodig.
Of zou jij dat anders doen?

edit: Heb trouwens TDC al gemarkeerd, en 18° BTDC ook. Maar ik moet wel ng altijd een draaiende motor hebben om ze te checken met een strobe.

Tenzij jullie dat met een boormachiene doen? Maar dan ga ik handjes tekort komen :P

 

 

 

aangepast door DD_ves
  • Like 1
Link naar reactie
45 minutes ago, Thomas78 said:

Zit je piston goed? Met het pijltje naar de uitlaat? Klinkt lullig maar ik heb die fout ook eens gemaakt. Omgedraaid en van de eerste kick was hij weg. 

Ja, @Frederik9111 vroeg me dat gisteren ook, kop eraf gehaald en gecheckt.

 

Ik ga vanavond even kijken of ik me niet vergist heb met het vliegwiel (zitten 2 baantjes in voor het halve maantje).
Als het dat niet is, ga ik een ander vliegwiel testen. En daarna een andere bobijn en daarna een andere stator.

Als het dat allemaal niet is, dan heb ik een probleem :D

Link naar reactie
55 minutes ago, DD_ves said:

Ja, @Frederik9111 vroeg me dat gisteren ook, kop eraf gehaald en gecheckt.

 

Ik ga vanavond even kijken of ik me niet vergist heb met het vliegwiel (zitten 2 baantjes in voor het halve maantje).
Als het dat niet is, ga ik een ander vliegwiel testen. En daarna een andere bobijn en daarna een andere stator.

Als het dat allemaal niet is, dan heb ik een probleem :D

Maar je hebt toch vonk zij je? Dan zal de bobine en grondplaat goed zijn.

Ik zou denken, of ergens valse lucht, brandstof toevoer is niet goed, maar dat had je getest.

Of toch de timing helemaal verkeerd. Maar klinkt ook niet logisch, aangezien je zegt dat je tdc hebt bepaald, btdc zal dan ook goed zijn, of iig in de buurt, dus iig starten.

 

Je hebt al wel de sproeiers gecheckt op juiste sproeier en verstopping?

En de schroef bij het ronde deksel even los, zodat het filter kamer helemaal vol zit met benzine?

Is vaak bij mij de reden dat de eerste keer starten slecht gaat, dus nu onderdeel vh vaste motor-starten protocol, schroef iets losdraaien totdat er benzine uitkomt aan bovenkant ronde deksel, en dan weer vastzetten. (=ontluchten vh filter kamer bij de carburateur)

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...