Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx 50


Mo_ek

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben Mohamed en ben hier nieuw op het forum! Sinds kort ben ik in het bezit van een champagne kleurige vespa lx 50 uit 2010. Het is een 4 takt 4v. 
Al een tijd merkte ik op dat de scooter moeite had met starten, dus dacht ik de bougie te vervangen.

Nieuwe bougie ingestoken en nu start die gewoon niet. Het probeert wel aan de praat te geraken, maar het lukt niet. Terug oude bougie erin gestoken en hetzelfde verhaal...ervoor startte die wel? Bougie geven beiden vonken, batterij is nieuw,compressie is aanwezig,..

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn of nog beter mogelijke oplossingen? 
 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie

Misschien een niet goed vastzittende bougie kap.draai m es los van de kabel en zie of er een mooi trosje kopedraad te zien is .geen oxidatie .anders een klein stukje afknippen .de bougiekapjes zyn vaak ontstoord .en als er een ontstoorde bougie geplaatst word vind je bobine dat niet fyn .

Een vonk buiten de cilinder betekend niet perse dat hy goed vonkt als hy gemonteerd is .

Geef een stoot remreinger in de inlaat van de carb .hy zou dan zeker moeten aanslaan .

Anders de carbu schoonmaken .

Als de vorige eigenaar e10 heeft getankt heb je kans op troep in de carb.

Tank alleen maar vpower .ethanol vry 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...